Senaste nytt

Hur fungerar egentligen Hertz bonusprogram?

perhall

Medlem
Jag hsr fått ringa för att få de vouchers du ska få efter var 10:e. Problemet är de är oanvändbara eftersom du måste hyra till fullpris ett par dagar för att få en dag fri.
Låter som en annan fälla: uppläggen där hyrbil med Hertz ingår i att hyra fyra nätter på en Vacation Club eller Resort. Men det ingår verkligen ingenting mer än bilen så med minsta möjliga vettiga försäkringar kostar det mer än att boka ordinarie...
PH
 

Tostarp

Medlem
Jag har varit 'Presidents Circle' sedan 1999 (17år) och tycker inte det gett mig ett smack! Jag har tom stått och fått argumentera på Heathrow för att få en bil som jag bokat 1½ vecka tidigare och fått beskedet att 'det finns inga bilar tillgängliga'.

Jag har dock inte provat något annat på väldigt länge, men det verkar som om det egentligen inte finns något hyrbilsprogram som ger något mervärde?

Att jag 'stannar kvar' på Hertz är bara ren lathet/bekvämlighet då alla data ligger inne på profilen och man bara klickar sig fram...
 

Elberto

Medlem
Jag har varit 'Presidents Circle' sedan 1999 (17år) och tycker inte det gett mig ett smack! Jag har tom stått och fått argumentera på Heathrow för att få en bil som jag bokat 1½ vecka tidigare och fått beskedet att 'det finns inga bilar tillgängliga'.

Jag har dock inte provat något annat på väldigt länge, men det verkar som om det egentligen inte finns något hyrbilsprogram som ger något mervärde?

Att jag 'stannar kvar' på Hertz är bara ren lathet/bekvämlighet då alla data ligger inne på profilen och man bara klickar sig fram...

Jag känner som du.
Ett par gånger fick jag gott med generösa uppgraderingar på ARN.
Men på GOT, VIE och på flera stationer i USA känner man sig inte som en elite kund.
 

FrontX

Medlem
Hur funkar PC´s bilgaranti egentligen?. Om jag vill ha en bil, låt säga under julen där det är totalt utsålt, finns inte en bil på något kontor i Stockholm. Hur kan de då få fram en bil till mig? och vilken bil kan man räkna med att få då?
 

FrontX

Medlem
Enligt villkoren för PC så garanteras man ju en bilklass i upgrade om man bokat som minimum en Compact. Men om jag bokat en Midsize, vad kan man förvänta sig för typ av upgrade då?. Om det är till full-size så skulle det innebära typ en XC70 då?. Är det värt att kontakta kontoret i förväg och "önska"?
 

Jollman

Medlem
Enligt villkoren för PC så garanteras man ju en bilklass i upgrade om man bokat som minimum en Compact. Men om jag bokat en Midsize, vad kan man förvänta sig för typ av upgrade då?. Om det är till full-size så skulle det innebära typ en XC70 då?. Är det värt att kontakta kontoret i förväg och "önska"?

+1
Undrar också samma sak :)
Någon som kanske sitter inne på en bra förklaring ;)
 

Erik M

Medlem
Jag har anmält mig till matchning till President Circle (via Choice hotels) men den verkar inte ha gått igenom ännu. Skulle någon kunna berätta om det är lätt att få tag på Hertz via telefon när man är President Circle? Eller när man är Five Star?
 

Pingus

Medlem
Jag har anmält mig till matchning till President Circle (via Choice hotels) men den verkar inte ha gått igenom ännu. Skulle någon kunna berätta om det är lätt att få tag på Hertz via telefon när man är President Circle? Eller när man är Five Star?
Kan kun snakke for Norge; i motsetning til Avis har ikke Hertz en egen linje for elitekundene; vanlig telefonkø...
 

anbrand

Medlem
Har ingen aning hur Hertz program fungerar och får inte heller den ringaste av uppskattning eller igenkänning som President Circle.
 

rlager

Medlem
Har Hertz platinum och får oftast fantastiskt bra bemötande och bra upgrades. Ofta kan man gå förbi kön när man kommer fram och station manager tar personligen hand om incheckningen. Behöver bara signera. Flera gånger har de förberett två alternativa bilar och låtit mig välja upgradering. Senast på Mallorca hade jag bokat billigaste bilen men fick välja mellan BMW 320 eller X3. I italien härom månaden hade de kört fram bilen curbside så jag slapp ta bussen till parkeringen som låg en bra bit bort. I USA möter de efter tullen och har bilen framkört alternativt kör en till bilen. Samtiditg kan det ibland vara så att man inte får något extra alls. Det är alltid lite lotteri.
 
Toppen