Senaste nytt

Hur fungerar egentligen Hertz bonusprogram?

perhall

Medlem
Det måste vara för att du är inloggad... då är de alltid dyrast för mig, annars alltid billigast... ska starta en ny tråd och berätta...
 

Elberto

Medlem
"Bonusprogrammen" inom biluthyrningsbranschen är fullständigt kassa. Kan gå lite snabbare att boka och hämta ut bilen, alternativt få lite bonuspoäng på något flygprogram när man hyrt till ockerpriser. I övrigt har de inte mycket att komma med. Deras statusnivåer är helt menlösa och tillför inget mervärde alls, möjligtvis en uppgradering från Polo till Golf om man nu tycker det spelar någon roll.
Har sett att Europcars ger tillgång till Malmö Aviation lounger i Göteborg och Bromma, kanske skulle kunna vara något. När jag jobbade där för många år sedan fick man även var sjunde (eller något liknande) gratis weekend om man signade upp sig på deras "privata program", det var dock alltid mycket restriktioner runt om dvs hyra till vissa priser, vissa tider. Holiday autos och ebilhya är enda som gäller om man skall hyra privat.

The problem is that Hertz in Sweden is a license taker, it is not Hertz itself that is running the business over here.
Hertz in Sweden is completely driven by Volvo. Have you never wondered why there is 80% Volvo cars in Hertz' fleet? ;-)
That unfortunately kills all the nice perks that you will notice as a Gold, Five Star or even Five Star Enhanced member in other countries.
In other countries that really makes a different compared to the competition. Not in Sweden.
"Upgrades": You'll only get upgrades if you are lucky at ARN or GOT. Have tried that at a bunch of other stations but it has never worked out.
"Save Time": The gold counter is only available at both airports mentioned above, not at smaller stations
"Speedy returns": In the Netherlands, Germany, U.S., or other countries you will receive the final invoice when you return the car. The employee prints that one with his PDA. They don't have that system in Sweden. I usually have to wait 1-3 business days to get my final invoice that I can use for my travel expense claim.
"Hertz Rewards": If your primary address is in Sweden, you cannot participate in the rewards program. Even if you are a rewards member in any other of the participating countries, you will not receive rewards points if you rent at Hertz in Sweden.

Very unfortunate in my personal opinion.

P.S. Sorry, my Swedish is not good :)
 

agehall

Medlem
ebilhya är enda som gäller om man skall hyra privat.

Om man gillar att göra affärer med skojare och lögnare som inte tar något som helst ansvar så är e-bilhyra jättebra. Själv kommer jag aldrig mer att ta i dem med tång. Deras enda intresse är att sno pengar av folk och de skiter i allt när du väl betalat.
 

FrontX

Medlem
En av de påtalade fördelarna med Hertz bonusprogram och i denna sak, President Circle. Är att man är garanterad en bil.
Vilket i teorin ger innehavaren en bil när det oftast kan vara svårt att få tag på en, under t.ex storhelger. Men det som låter bra är inte det i praktiken. Visst, du är garanterad en bil. Liksom många stamgästprogram på hotellkedjor erbjuder samma typ av förmån så är det just "en bil" eller ett "rum". Man får ta det som erbjuds och priset kan vara löjligt högt.

Generellt så är lojalitetsprogram bara ett sätt för företagen att locka fler kunder, den ger inte innehavaren någon större "vinst".
Som kund vill man såklart bli uppmärksammad för att man spenderar sina pengar men tyvärr är det väldigt få lojalitetsprogram som levererar.
 

Valley

Medlem
Fanns har jag för mig tillgång till fri parkering i vissa städer om man var högst upp på stegen.
Annars tyckte jag inte man hade någon glädje av att vara President Circle-medlem.
Hyrde jag inte av någon av de kontor jag fixat specialdealar med var det nästan alltid samma omständliga procedur med att hämta ut bilen.
 

perhall

Medlem
Nu har jag varit med ett antal år i Hertz senaste bonusprogram och hyrt bil väldigt intensivt på sistone (snart uppe i 30 dagar i år). Men de här bonuspoängen man ska få - var är de? Var finns de? Har aldrig sett skymten av dem.

Alla andra bonusprogram är ju ganska tydliga med det.

Vore kul att kunna använda poängen snart...

PH
 

ski

Medlem
Jag hsr fått ringa för att få de vouchers du ska få efter var 10:e. Problemet är de är oanvändbara eftersom du måste hyra till fullpris ett par dagar för att få en dag fri.
 

Valley

Medlem
The problem is that Hertz in Sweden is a license taker, it is not Hertz itself that is running the business over here.
Hertz in Sweden is completely driven by Volvo. Have you never wondered why there is 80% Volvo cars in Hertz' fleet? ;-)
That unfortunately kills all the nice perks that you will notice as a Gold, Five Star or even Five Star Enhanced member in other countries.
In other countries that really makes a different compared to the competition. Not in Sweden.
"Upgrades": You'll only get upgrades if you are lucky at ARN or GOT. Have tried that at a bunch of other stations but it has never worked out.
"Save Time": The gold counter is only available at both airports mentioned above, not at smaller stations
"Speedy returns": In the Netherlands, Germany, U.S., or other countries you will receive the final invoice when you return the car. The employee prints that one with his PDA. They don't have that system in Sweden. I usually have to wait 1-3 business days to get my final invoice that I can use for my travel expense claim.
"Hertz Rewards": If your primary address is in Sweden, you cannot participate in the rewards program. Even if you are a rewards member in any other of the participating countries, you will not receive rewards points if you rent at Hertz in Sweden.

Very unfortunate in my personal opinion.

P.S. Sorry, my Swedish is not good :)

Not really.
Hertz soon have control over most of the former license takers. But it never mattered if you rented the car from an ordinary Hertz office.
Best things with the a license takers Hertz, was that i could make special deals with them. Benefits I received was so much better than I ever received from Hertz.
Very, very cheep rental costs, free use of vehicle over weekends, etc
 

jonten

Medlem
Jag hsr fått ringa för att få de vouchers du ska få efter var 10:e. Problemet är de är oanvändbara eftersom du måste hyra till fullpris ett par dagar för att få en dag fri.
Jag mailade för någon månad sen och fick 8 st vouchers hemskickade, precis som du nämner så verkar de oanvändbara. Men går det att kombinera flera vouchers på samma hyra? Hyra 9 dagar, casha 1 dag och använda 8 vouchers?
 
Toppen