Senaste nytt

Reflektioner från Swiss nya flaggskepp: B777-300ER

jumbooze

Medlem
Ledsen att jag inte har mer detaljer, men jag jobbade 4t, sov 2t, och därmed hann jag inte med så mycket mer. Om en veckan flyger jag YUL-ZRH på plats 1A i First, då hoppas jag ta lite flera bilder och komma med lite flera reflektioner.
Då får du ju se till att det blir mindre jobb ombord! :D
 

Senator

Moderator
Då får du ju se till att det blir mindre jobb ombord! :D

som tur är blir detta på annandag påsk så jag hoppas det är lugnt. Värre är det FCT i FRA och FCL i MUC på onsdag :eek: Hoppas dunka undan allt jobb i kväll och under resan till FRA i morgon..

Kommer ha ett antal timmar i nya FCL Zurich på tisdag nästa vecka med fara för mycket jobb...
 

Elberto

Medlem
Vänner!


Summa summarum: en bra uppgradering från det som idag finns på A330, men det är tråkigt att Swiss inte väljer access till gången från varje stol som är standard 2016... Åter igen hamnar Lufthansagruppen sådär 5 år efter marknaden.

Helt rätt! Konstig, tycker jag. Eftersom OS ju visar med sin nya (numera gamla) kabinen hur det här med direct aisle access fungerar.
 

mha321

Medlem
Sådär, då har jag fått testat nya 777 i Business också :)

Som summering kan jag bara säga att jag också tycker det är riktigt, riktigt, bra.

Blev till slut stol 4A för mig också, som öppnade vid incheckning :) Runt 70% beläggning i business, 4D/G förblev tomt vilket gjorde 4A till ännu mer "privat".

Stolen var riktigt bra, och som nämnts, extremt bra med utrymme att lägga undan saker. Ett fack under skärmen, ett under "bänken" på vänster sida, och ett på höger sida. Mycket bättre utrymme än jag sett i någon annan business. Gäller bara att kolla alla facken när man går av.

Hade en riktigt bra crew dessutom, där flera stycken gjorde sin första resa på nya 777 :) Det märktes klart att de också tyckte det var kul - precis som många crew reagerade/reagerar på SAS nya.

Som sagt, riktigt bra. Bara två saker som jag störde mig på lite: det finns inget uttag för "vanlig hörlurskontakt" så man kan plugga in sina Bose när man som jag har slarvat bort convertern. Det andra är att de tar betalt (per Mb) för WiFi även för de som flyger på betald business (och så vitt jag vet First också). Inte för att det blir jättemycket pengar, men det känns snålt.

Noterade att jag som EBD stod listad som SEN på manifestet och mycket riktigt fick frågan först om vilken huvudrätt jag önskade. Vet inte om det är alla *G som listas på det sättet, eller om de på något sätt lärt sig att EBD är ett nummer upp från *G hos SAS.
 

TheEagle

Medlem
Testade också rad 4 för några veckor sedan till Montreal. Väldigt trevlig flygning med väldigt bra personal. Hann även prova nya Senatorloungen i E-terminalen. Extremt trevlig förutom en sak! Värdelöst utbud av vin. Gick dessutom väldigt smidigt att ta dig från E till A dit kärran fått parkeringsplats.
 

mha321

Medlem
Testade också rad 4 för några veckor sedan till Montreal. Väldigt trevlig flygning med väldigt bra personal. Hann även prova nya Senatorloungen i E-terminalen. Extremt trevlig förutom en sak! Värdelöst utbud av vin. Gick dessutom väldigt smidigt att ta dig från E till A dit kärran fått parkeringsplats.
Montreal-kärran avgick från D-terminal igår, så det blev igen test av den loungen för mig. Å andra sidan hade jag aldrig testat sen-loungen i D...
 

TheEagle

Medlem
Montreal-kärran avgick från D-terminal igår, så det blev igen test av den loungen för mig. Å andra sidan hade jag aldrig testat sen-loungen i D...
Fel av mig. Menade inte A-piren utan D-piren. Går jättelätt att ta sig från E till D. Man går igenom passkontrollen innan man går på tåget ut till E. Sedan när man vill till D följer man skyltarna dit. Tar tåget och kommer direkt bakvägen till transitsäkerhetskontrollen vid D där det inte var någon kö alls. Gick så snabb så vi hann in en stund i D-loungen också.
 

Erik M

Medlem
Hur många plan har den här fina kabinen? Jag tittar på en resa som kanske blir med Swiss, men jag hoppas slippa läsa på om olika modeller osv och istället kunna välja ett bolag med hög lägstanivå på Business.
 
Toppen