Senaste nytt

Lounge Frankfurt

Kebalibre

Medlem
Men återigen, räcker det inte med att berörda flygbolagen tecknar ett avtal med Lufthansa så att deras First class resenär får använda Lufthansas First Class Lounge?
Tydligen inte eftersom den här tråden skapades. Vem vet, Lufthansa kanske inte är så sugna på att teckna något avtal och släppa in andra bolags passagerare.
 

flum

Medlem
Vi kommer att tillbringa några timmar på FRA snart. Flygningen är Asiana F, så det blir väl någon av Senator-loungerna antar jag.

För det första, är det inte konstigt att Star Alliance inte har någon förstaklasslounge på FRA? Det borde gå fler säten i första klass därifrån inom alliansen än exempelvis från CDG. Eller har det med andra saker att göra?

För det andra, finns det bättre och sämre val bland Senator-loungerna på FRA? Då tänker jag snarast på beläggning och chans till vettiga sittplatser (tid 13–18). För jag antar att utbudet av mat/dryck är identiskt?
Sen Loungen i B-piren skulle jag säga håller genomsnittlig F-loungekvalite. Garanterat bättre än United Global First, Singapore F-lounge i HKG, m.m. Det finns givetvis guldkorn i loungevärlden, sådana man gärna jämför med, speciellt om man är i Frankfurt. Men Sen-loungen är definitivt ingen undermålig F-lounge, speciellt inte för att vara på outstation. Om du även åker Asiana tillbaka, kommer du att märka att F-loungen på ICN inte heller är nämnvärt bättre.
 

flum

Medlem
Tack för ett svar som innehöll mer än bara tjafs hit och dit om oväsentligheter. Jag blir så sjukt trött på attityden hos folk här ibland, det är nog dags för en paus från det här stället.
Varsego', observera dock att det är väldigt stor skillnad på Sen-loungerna. Du måste gå till den som ligger i non-schengen (B)
 
Toppen