Senaste nytt

Vilka långlinjedestinationer tror du SAS lanserar under 2015?

Vilken eller vilka långlinjedestination/er lanserar SAS under 2015?


  • Total voters
    205
  • Poll closed .

Dr. Miles

Expert
Norden-Hurghada och Norden-Sharm el Shejkh i samarbete med charterarrangörer? (det är definitionsfråga av "långlinjer")
Med tanke på förra gångens "utökning" av destinationer var mest till charterresmål, ska det inte vara helt otippat...
 

mha321

Medlem
Det hamnar nog kanske utanför 24h rotationen men det är inte så att man återinför Seattle igen med tanke på just tex Starbucks, Microsoft, Amazon etc. Enligt gcmap så är NYC och BOS runt 3800mi medan SEA är 4700mi från ARN

Kanske det vildaste gissningen på forumet ...
Åtminstone i början så var det väl till och med så att sas behöll en del kontorslokaler i SEA har jag för mig att jag läste någonstans. Så ur den synvinkeln vore det ju logiskt. Och de har ju mycket historia där.

Å andra sidan är ju SEA inte direkt ett nav för star. Det logiska vore väl att om man lägger till USA så gör man det något ställe som har både direkt och ganska bra connection möjligheter. Bra connections vidare är ju en av de punkter där sas utan tvekan slår norwegian ordentligt, så det vore ju logiskt att utnyttja.

Å tredje sidan så brukar jag aldrig förstå sas logik, så What do I know....
 

fredrik996

Medlem
Det är väl bara Denver i nord amerika idag som SAS inte flyger till som är United hub, Blir en gissning på Denver också till oddset 3.07
 

Holloman

Medlem
Hmm, om Jacob har insiderinfo så har sannolikt även Martin det.Kan man då dra slutsatsen att destinationerna de kommer presentera finns bland alternativen Martin listat i omröstningen?
Insåg att jag övertolkat det Jacob skrev. Det enda han sa var att han visste att infon skulle komma inte att han visste vilka destinationer som var aktuella.
 
Toppen