Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.

mjulven

Medlem
Ja varför inte Miami? Austrian ger ju upp Dubai och satsar på Miami i stället så det verkar vara 'inne' att flyga dit ;)

Nu verkar det som om flygplatsen fått i ordning på den smått kaotiska immigrationsprocessen så det kan det vara ett alternativ, men som det var tidigare skulle jag undvika att flyga via Miami in i det längsta.

Miami har sannerligen blivit ett mer hippt resmål, till för ett år sedan skulle jag säga att det berodde på att det var relativt billigt på grund av dollarn. Nu är det ju något dyrare, men och andra sidan har folk börjat fått tycke för att åka till USA direkt vilket torde vara bra för utbudet.

Immigration processen må har snabbat på sig något på senare. Men jag upplevde att det tog extra lång tid att lösa allt med bagaget efteråt när jag var där i november (flög dit i en A380). Detta då det var kö ut från bagagehallen där man lämnar lappen man fyller i på planet och den kön tog mig 20-30 minuter kontra immigration som tog kanske 5-10 minuter. Att få ut bilen gick dock som Hertz Gold på bara 2-3 minuter från disken tills dess att jag var utanför parkeringshuset vilket var väldigt imponerande för mig.
 
Nej Agehall, inte mer från Linköping. Dom har redan snott det bästa från Norrköping. Som @palmen skrev så klarar dom i alla fall inte större flygplan med sin bana. Norrköping flyger faktiskt charter med A330 några gånger per år, dock inte fullastade. Men vi tar gärna SFO linjen från Norrköping om det blir aktuellt. Tyvärr kan vi inte ta den från Finspång då vi bara har gräsbana.
Ni glömmer att vi har ett av världens mest avancerade flygplan som startar och landar här jämt :)
 

johhenrik

Medlem
Air Canada med Dreamliner var just det jag tänkte föreslå. Eller SAS nya A330 som borde levererats då till Newark direkt. Eller nya direktflighten till Boston?

Nu finns en officiell gissnings och omröstningstråd här:
http://www.businessclass.se/forum/t...tioner-tror-du-sas-lanserar-under-2015.28185/

...känns som att vi snart kommer veta hur det blir så gissa på!
Jag tror fortfarande ditt ovanstående inlägg var insider information. :)
 

Thornado

Medlem
För kort startbana på LPI för det om de ska flyga A330/340 ;)

Om man nu ska starta en linje från någon annan flygplats än huvudstäderna så vore väl Luleå ett bra alternativ, där är väl banan nog lång för att ta widebodies. Dessutom blir det då lämpligt att återuppta Seattle som destination så blir det kort och bra flygtid också. Kan ju även lägga in ett par direktflighter till/från CPH/OSL i anslutning till detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen