Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

dino_81

Medlem
24 juni SK170 GOT-ARN (gate 16 isf gate 17)

Tydligt utrop och den stora gruppen passagerare som inte reste i SAS Plus/saknade status stod prydligt uppradade till höger medan den vänstra ingången lämnades till oss få som fick nyttja denna.

Var således en kombination av noggrant utrop och lyhörda resenärer som fick det att fungera!
 

Henry

Medlem
24 juni SK534 ARN-LHR

Utrop i sedvanlig ordning. Separat prioritykö och det hölls strikt på att denna endast var till för passagerare i plus eller med guldkort. Mycket bra!
 

olo

Medlem
Sedan de byggde om gate 17 på GOT så har det hänt grejer. Har tänkt fota nya gateingången ett par gånger men så har det inte blivit...
Det finns tydliga skyltar och band för Priority lane och Ordinary lane. När jag har flugit har det varit tydliga utrop om Priority boarding.

Så till frågan om det efterlevs? Ja, jag uppfattar det så. För en vecka sedan eller två så kom jag sent till gaten och såg att halva planet redan stod i Priority lane, så jag tog den vanliga kön som var helt tom. Längst fram blev jag stoppad. I den ingången står en sommarvikarie, men hans kollega ropar högt och tydligt till honom att han endast får släppa igenom oss om vi uppfyller villkoret om priority. Hon avslutar med att säga något om att nu skall de köra det strikt.

Vad är övrigas erfarenheter som flugit från gate 17 på GOT den senaste månaden?

Gate 17 är för kännedom SAS nya huvudgate på GOT, som ligger närmast loungen.
 

Agö

Medlem
Sedan de byggde om gate 17 på GOT så har det hänt grejer. Har tänkt fota nya gateingången ett par gånger men så har det inte blivit...
Det finns tydliga skyltar och band för Priority lane och Ordinary lane. När jag har flugit har det varit tydliga utrop om Priority boarding.

Så till frågan om det efterlevs? Ja, jag uppfattar det så. För en vecka sedan eller två så kom jag sent till gaten och såg att halva planet redan stod i Priority lane, så jag tog den vanliga kön som var helt tom. Längst fram blev jag stoppad. I den ingången står en sommarvikarie, men hans kollega ropar högt och tydligt till honom att han endast får släppa igenom oss om vi uppfyller villkoret om priority. Hon avslutar med att säga något om att nu skall de köra det strikt.

Vad är övrigas erfarenheter som flugit från gate 17 på GOT den senaste månaden?

Gate 17 är för kännedom SAS nya huvudgate på GOT, som ligger närmast loungen.
Tacka Air France och KLM för denna praktiska gate.
 
Åkt från Luleå ca 25 gånger i år och inte en enda priobording. Tror att personalen där motarbetar detta. På Arlanda däremot verkar det fungera varje gång.
 
Toppen