Senaste nytt

Vad är din längsta omväg?

palmen

Moderator
Kan det bero på att routingen stred mot cabotage, om det var bokat på en genomgående biljett?
Fick aldrig någon förklaring till varför det försvann två segment på den resan. De tog bort SIN-HND-FRA, det var del av en USDM award Stockholm-Tokyo tur och retur, hur jag skulle ta mig från Singapore till Frankfurt kunde de dock inte förklara så bokningen blev jorden runt via Chicago på hemvägen istället.
 
Göteborg-London via Stockholm och Helsinfors, samma på tillbakavägen. Hade precis gått ut gymnasiet och var allmänt pank, och denna routing var billigast. På den tiden samlade jag inte ens poäng :(
 

GOTATH

Medlem
Inget roligare än Göteborg - Stockholm via Köpenhamn... Skulle åka Göteborg - Stockholm via Stockholm och Helsingfors en gång men det blev fel på planet till Helsingfors så jag fick avbryta resan. Ett stort plus dock att jag fick 100% refund på resan!
 

agehall

Medlem
Jahaja. Man får ju inte ändra på inlägg längre, så det blev inget med att uppdatera det första inlägget.

Direkt JNB-NBO är ca 1800 miles medan genvägen via FRA är nästan 9300. Det ger en omväg på ca 7500 miles eller 416%.
 

johhenrik

Medlem
Jag har inga direkt galna. Har flugit ARN-ORD-LAX-NYC (kan ha mellanlandat i Charlotte om jag minns rätt...). Jag hade en semesterresa bokad till LA när jag fick ett möte i NYC. Eftersom jag inte hade något emot att dra förbi NYC så blev det som ovan då jag inte fick ändra min ursprungliga resa till LAX.
 
Jag flög Stockholm Arlanda -> Köpenhamn via Istanbul när Turkish Airlines hade poängreserea (resan kostade 11250 Miles & Smiles poäng + skatter och avgifter).
Glömde ange miles och procent. Sträckan Stockholm Arlanda -> Köpenhamn är 339 miles fågelvägen, men via Istanbul blir det 2620 miles, dvs 773% gånger så lång sträcka. Och resan var i businessklass med gratis övernattning i Istanbul (Stopover Paid By Carrier).
 
Toppen