Senaste nytt

almost@home lounge, Helsingfors Vantaa

Jacob

Medlem
En klart annorlunda lounge men med en mycket behaglig atmosfär. Fat och bestick hämtar man i lådorna i köket och i vardagsrummet finns en pläd om man är frusen. Det är nog nästan som att vara hemma faktiskt.
 

Gus

Medlem
Ser himla trevlig ut. Kommer man in här om man reser Arlanda-Helsingfors-Ljubljana med Finnair? Jag läser nämligen att den ligger i non-Schengen.
 

Jacob

Medlem
Ser himla trevlig ut. Kommer man in här om man reser Arlanda-Helsingfors-Ljubljana med Finnair? Jag läser nämligen att den ligger i non-Schengen.
Loungen finns inte nämnd på Finnairs webbsida längre och på One Worlds webbsida nämns bara American Airlines och British Airways. Så troligtvis nej. Att loungen ligger i non-Schengen gör allt ytterligare knepigare.
 

Gus

Medlem
Loungen finns inte nämnd på Finnairs webbsida längre och på One Worlds webbsida nämns bara American Airlines och British Airways. Så troligtvis nej. Att loungen ligger i non-Schengen gör allt ytterligare knepigare.
Men loungen står med på Priority pass så den bör ju fortfarande vara i bruk. Jag har 3 timmar på mig ena vägen, jag gör ev. ett försök!
 

GillBates

Medlem
Jag var statuslösa på min resa till LED förra året och betalade mig in på denna lounge (har för mig att Eurocard har rabatt samt att Priority Pass ges tillgång). Mycket trevlig lounge.
 

Attachments

  • 20141016_133419.jpg
    {memory} MB · Visningar: 265
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Jag besökte loungen häromveckan, otroligt trevlig! Rekommenderas! Jag reste inom Schengen men tack vare att det finns maskiner på Helsingfors flygplats som läser av passet så var det bara att knalla rätt in till non-Schengen gaterna. Tyvärr fanns det inga kanelbullar i loungen, men det fanns en underbar blåbärspaj samt en god gryta som puttrade på spisen.
 
Toppen