Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

andy.c

Medlem
Hur är det med ankomstloungen på Heathrow terminal 2, kommer man in där när man ankommer med SAS och har EBG? Finns det några alternativ?
 

Jacob

Medlem
Hur är det med ankomstloungen på Heathrow terminal 2, kommer man in där när man ankommer med SAS och har EBG? Finns det några alternativ?
Svar nej. Frågade SAS loungeansvarig om detta när vi träffades senast och hon svarade att det heller inte finns några planer på detta. Finns liksom ingen poäng att ha en ankomstlounge för SAS med flygningar på max 2-3 timmar.

Däremot står det på Priority Pass webbsida att det nu ska finnas en Plaza Premium ankomstlounge på terminal 2. Vet inte vad detta är men det står på agendan att kolla upp i veckan.
 

andy.c

Medlem
Svar nej. Frågade SAS loungeansvarig om detta när vi träffades senast och hon svarade att det heller inte finns några planer på detta. Finns liksom ingen poäng att ha en ankomstlounge för SAS med flygningar på max 2-3 timmar.

Däremot står det på Priority Pass webbsida att det nu ska finnas en Plaza Premium ankomstlounge på terminal 2. Vet inte vad detta är men det står på agendan att kolla upp i veckan.
Förstår SAS inställning i frågan. Tråkigt dock att SAS enbart har en morgonflygning den 22 jan så jag har ett par timmar att slå ihjäl på Heathrow innan kollegan från Helsingfors ansluter och vi kan samåka till ett möte.
 

andy.c

Medlem

fmansson

Medlem
Det finns ett schysst Caffe Nero till höger direkt i ankomsthallen. Där går lätt att döda några timmar. Fina sittmöjligheter.
 

perhording

Medlem
Om man reser i SAS Plus men är utan status, finns det något som hindrar att man går runt och besöker ALLA Star Alliance-loungerna innan sin avresa - förutom risken att bli proppmätt och överförfriskad...?
 

Ormen

Medlem
@Christian R Okej, då har jag missuppfattat. Trodde att man, på Plus-biljett, bara hade tillgång till kontrakterade lounger.
Såhär står det t.ex på SAS hemsida Passengers in SAS Plus & EuroBonus Gold or Diamond members get exclusive access to two of the terminal’s most luxurious lounges: the Lufthansa Senator Lounge in the main Terminal 2A (opening in October) and the United Airlines Club Lounge in satellite Terminal 2B. SAS is moving to London Heathrow Terminal 2! - SAS (under "More Lounges").

Ber om ursäkt om jag hade fel!
 
Toppen