Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också hört rykte om att 2 x 20000 har förekommit. Det intressanta skulle vara om ett sådant skulle trigga nivåbyte. Tex Person X har 25000 baspoäng får sedan 2 x 20000 går således upp på Guld. Om det sedan krediteras 20000 poäng vad sker då med nivån?

Precis detta har hänt mig idag. Kom hem nu och det låg ett Eurobonus guldkort i brevlådan. När jag loggar in så ser jag att det är 2 x 20 000 AMEX poäng som har triggat detta kort.
Mitt medlemsår är till och med 30/11, alltså på söndag. Jag hade 48 800 poäng innan de felaktiga 20 000 trillade in. Hade därför tänkt en t/r någonstans i Skandinavien på lördag för att få in de sista poängen. Vad tror ni, kommer de ta tillbaka kortet och guldstatusen? Hade ju varit sjukt skönt att slippa flyga på lördag...

Jag har senaste åren valt bort Star Alliance och istället kört med OneWorld där jag utan problem kommer upp i Guld. Men det blir ju ändå en hel del resor med Star Alliance varje år så det hade ju varit skönt med ett guldkort där igen...
 

kexxcream

Medlem
Precis detta har hänt mig idag. Kom hem nu och det låg ett Eurobonus guldkort i brevlådan. När jag loggar in så ser jag att det är 2 x 20 000 AMEX poäng som har triggat detta kort.
Mitt medlemsår är till och med 30/11, alltså på söndag. Jag hade 48 800 poäng innan de felaktiga 20 000 trillade in. Hade därför tänkt en t/r någonstans i Skandinavien på lördag för att få in de sista poängen. Vad tror ni, kommer de ta tillbaka kortet och guldstatusen? Hade ju varit sjukt skönt att slippa flyga på lördag...

Jag har senaste åren valt bort Star Alliance och istället kört med OneWorld där jag utan problem kommer upp i Guld. Men det blir ju ändå en hel del resor med Star Alliance varje år så det hade ju varit skönt med ett guldkort där igen...

De korrigerade för en annan användare här på forumet så risken finns att de kommer upptäcka detta, men du kan alltid chansa. Hade kört en t/r i Skandinavien för att få in de sista poängen och samtidigt få sinnesro att inte behöva tänka på huruvida man kan förlora guldförmånen.
 

johhenrik

Medlem
Fast jag antar det redan är korrigerat med poängen och att frågan gäller om status kommer sänkas senare va? Iaf, jag tror inte man kan räkna med någonting i en sådan situation. Funkar det så är det ju bara säga grattis och om de korrigerar senare får man väl säga det var roligt så länge det varade.
 

Jocke08

Medlem
Det fysiska kortet kan de väl knappast ta tillbaka, och det ger väl en del av förmånerna även om man i systemet bumpas "tillbaka" till silver? Möjligtvis har SAS-loungerna på hemmabas direktkontakt med EB, men om man visar upp ett "giltigt" *A-guldkort i en lounge så lär man väl bli insläppt?
 
Det fysiska kortet kan de väl knappast ta tillbaka, och det ger väl en del av förmånerna även om man i systemet bumpas "tillbaka" till silver? Möjligtvis har SAS-loungerna på hemmabas direktkontakt med EB, men om man visar upp ett "giltigt" *A-guldkort i en lounge så lär man väl bli insläppt?
Du riskerar ju att få alla dina poäng fråntagna om du ertappas använda ett "falskt kort" dock...
 

Unicornone

Medlem
Jag har inte följt tråden då jag inte tänkte skaffa kortet men gick över 300k i spend idag så jag fick lite motivation igen. Amex lade dock locket på genom att säga att vouchern endast är giltig innevarande kalenderår + nästkommande vilket ju göra att jag i princip har exakt samma villkor som idag, dvs ett år :=( Tror jag skippar det nu, har inte riktigt utrymme för en tripp till nästa år.
Jag trodde i min enfald att det handlade om 24 från utfärdandet av vouchern.
 
Jag ringde amex kundservice fredagen innan släpp av Elite.
Ett s. k. ärende startades. Veckan därpå hade jag +20 000 poäng.
Efter ytterligare en vecka (eller dag/dagar, jag var bortrest - flög med SAS...) låg korten i brevlådan.
Strömlinjeformad toppenservice från amex!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen