Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

johhenrik

Medlem
Otroligt - beställde kortet torsdags eftermiddag - poängen på kontot redan nu!! Bra jobbat
Kortavgiften kommer på fakturan. Och ja, jag håller med om att det är märkligt. Jag fick mina poäng för två veckor sen men har inte fått kort eller papper eller något än.

Edit: Avdelningen snea citat... satt på t-banan och skrev och det blev fel och skrev om, varpå jag uppenbarligen citerade helt jäkla galet. :) Det var ju @Crille81 jag skulle svara till. :)
 
Last edited:
Ringde kundservice nu och frågade (då det gått 14 dagar) enligt de så satt man och väntade på att SAS skulle bekräfta mitt EB nummer och så...inga poäng och jag ombads vänta en vecka till
 

kexxcream

Medlem
Märkligt att poäng kommer före kortet. Har du betalt de 3500/4000kr redan eller det kommer på nästkommande faktura?

Ingen har nog betalat kostnaden för Elite. Först när man får kortet och ringer in för aktivera den (samt inaktivera det nuvarande) som fakturan kommer att utfärdas. Resterande dagar för det nuvarande kortet kvittas mot avgiften för det nya kortet. Så länge det nuvarande kortet är aktivt så kommer ingen faktura.
 

Crille81

Medlem
Ingen har nog betalat kostnaden för Elite. Först när man får kortet och ringer in för aktivera den (samt inaktivera det nuvarande) som fakturan kommer att utfärdas. Resterande dagar för det nuvarande kortet kvittas mot avgiften för det nya kortet. Så länge det nuvarande kortet är aktivt så kommer ingen faktura.

Okej, låter bra. Blir att ringa och beställa idag :)
 

Jocke08

Medlem
Beställde kortet online förra söndagen, fick mailet på onsdagen och igår söndag kom 20.000 poäng in.
Inget kort ännu och ingen uppdatering av min status på SAS.se eller i appen.
Gällande frågor om att man får in poäng före man betalt årsavgiften så måste förmodligen man bli silver i alla system innan kortet skickas ut första gången, annars ska ju Amex egentligen först skicka ut ett "bas-kort", efter första månaden skicka fakturan med årsavgift + debiteringar och därefter skicka ut ett nytt "silver-kort".
 
Ringde kundservice nu och frågade (då det gått 14 dagar) enligt de så satt man och väntade på att SAS skulle bekräfta mitt EB nummer och så...inga poäng och jag ombads vänta en vecka till

Ringde nu Eurobonus (EBG Hotline) för att fråga varför de inte svarat AMEX...killen ringde "special avdelningen" Men fick bara till svar att de hade ingen aning om att AMEX ens frågade EB när man gör en ny ansökan...jag blev hänvisad tillbaka till AMEX för att be de ringa den interna EB supporten för att försöka reda ut varför de inte svarat...vilken soppa! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen