Senaste nytt

Cocktailbar i BA loungen (Heathrow terminal 5)

Lennw

Medlem
Diageo (Home) är en stor importör av sprit i England. Just nu har de öppnat en cocktailbar i Club loungen (T5 South). Där serveras gratis kvalitetscocktails av skickliga bartenders. En hög glamourfaktor :cool:

Enligt bartenders så kommer baren att finnas t.o.m. juni för att sedan utvärderas om den ska vara kvar. Så passa på att boka Club Europe för att kunna uppleva den här ganska unika loungeupplevelsen.

Jag tog en Singapore Sling och den smakade utsökt.

5733961566_bf903d01e2_b.jpg


5733961578_0731081598_b.jpg


5733961608_549021ea7e_b.jpg
 

Magino

Medlem
Varför hade dem inte den här baren förra året då jag hade BA silver och kunde hänga i club lougen!
Gillar idén att de har några riktiga bartenders som kan slänga ihop lite roliga drinkar, samtidigt som de har kvar att man kan göra sina egna groggar i silverbaren. För övrigt gillar jag verkligen BAs lounger i London, utan tvekan den bästa business class loungerna som jag har besökt. Inte så många business lounger som serverar bubbel, även om man måste fråga om det.
 

Concorde

Founding Member
Du menar redlösa svenskar och slagsmål? :D
Mycket impad Lenw. Har inte besökt Galleries Club south på länge. Håller med Magino att det är en av dom bästa business nivå loungerna i världen. Får en del Star Gold lounger i Europa att blekna.
 

Gnopps

Medlem
Här å där finns det bartenders i loungerna utomlands (vilket ofta kan ha med mer alkohollagar att göra) men har aldrig försökt be om något lite mer avancerat. Kul initiativ!
 

Concorde

Founding Member
Dom brukar ställa ut en vagn med kock som lagar diverse rätter direkt framför dig i Galleries First (Gold/Emerald Loungen), som komplement till vanliga buffeen samt a la carte.
 
Toppen