Senaste nytt

Mus IGEN?

vicce

Medlem
Liten mus håller SAS-flyg gisslan | Nyheter | Aftonbladet

det var ju inte så länge sen detta hände just SAS..., ser personalen i syne eller vad händer, jag måste säga att för en lekman låter det rätt otroligt att en mus skulle springa så långt över asfalt och extremt höga ljudnivåer för att klättra in i ett flygplan.

Jag förstår att man inte vill flyga med en mus ombord, men vad pengar det måste kosta att ha det stående i några timmar.

Planen står ju inte bara långt ute på plattan, så musen kan mycket väl ha kommit in via passagerarbryggan.
 

rob74

Medlem
det var ju inte så länge sen detta hände just SAS..., ser personalen i syne eller vad händer, jag måste säga att för en lekman låter det rätt otroligt att en mus skulle springa så långt över asfalt och extremt höga ljudnivåer för att klättra in i ett flygplan.

Precis! Det var på ett flyg till ORD i mitten av augusti - dagen efter att jag åkte till ORD med ett överbokat flyg. Minns att jag undrade hur de löste resan för de som stod över.
 

bnccnb

Medlem
På en flight i höstas så sa FA efter säkerhetsgenomgången att det fanns en fripassagerare ombord och den som tar livet av den blir bjuden på kaffe. Det visade sig vara en stor fluga som var det blivande offret och en glad passagegare hämtade in sitt pris...
 

TreD

Medlem
Har musen också tagit sig in i serverhallen månne? All check-in via internet är nere.
Det fungerar dock via direktlänken som kommer i SMS:et i mobiltelefonen.
SK_Check_In_Down.PNG
 

TreD

Medlem
Någon information om det var en amerikansk eller svensk fripassagerare? :eek:
Den lilla kraken var amerikansk. Det är dock fånigt att det inte talas i klartext kring infångandet. De lyckades inte fånga kräket på ARN med de medel som är tillåtna inom EU. Därför blev det en tur (&retur) till OSL där det är 'tillåtet med klisterplattor'. Musen ändade således sina dagar på en norsk - icke EU-reglementsenligt - klisterplatta. Det är ironiskt att EU har mer detaljerade regler för detta och hurusom hålla en hamster än de har för förvaring av människor, vare sig dom bor i full frihet i Farsta eller på ett äldreboende hos Cremera, eller vad de kallar sig...
 
Toppen