Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Dr. Miles

Expert
Det är tråkigt att bli trådstartaren av klagomål men det är tyvärr det är sånt som händer.
I SAS forum finns det en tråd som heter: http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/6002-sas-det-haer-gjorde-ni-sa-bra.html och det blev (tyvärr) dags för British Airways forum med.

Kvitto för ombokningsavgift

Jag behövde kvittot av ombokningsavgiften så bad jag UK agenten (vid ombokning) att skicka kvittot till min e-mail och hon lovade att hon skulle göra det. Nej, det har inte skett, än idag.
Jag ringde till BA kundtjänst och bad agenten att skicka kvittot för ombokningsavgiften. Hon sa att jag kan gå till BAs webbsida (www.ba.com/receipt) och fylla i formulären.
Jag fyllde i formulären för kvittot i förra veckan tisdag och jag har fortfarande inte fått kvittot. Jag ringde igen till kundtjänsten men de kan inte göra något åt kvittot därifrån utan bad mig att vänta några dagar.
Det här var riktigt dåligt. Jag har gjort liknande saker hos bmi, American Airlines, US Airways, United och även hos SAS och jag fick kvittot omgående via e-mail. Ombokning vid Air Chinas kontor fick jag kvittot på plats.
 

kristerj

Medlem
Om jag minns rätt fick jag vänta 2-3 veckor på ett förseningsintyg från BA i somras, så det är ingen expresservice.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Uppskattar inte alls de långa kötiderna när man ringer in till BA för att boka eller boka av en bonusresa. Provat ett tiotal gånger på olika tider till olika länders (UK, USA, Sverige) växlar men samma sak på alla. Hälften av gångerna har jag bara blivit bortkopplad efter jag gjort alla mina val och ska börja vänta på en telefonist och andra gånger har jag fått "det är många som ringer nu och folk har fått väntat i över en timme". Flera gånger har jag fått lägga på då jag varit tvungen att göra något annat och de två gångerna jag kom fram tog det mig närmare en och halv timme i kö.

Komma fram till en person som vill hjälpa mig med att sälja en resa för pengar går bra mycket snabbare, men där vägrar de hjälpa en och hänvisar till Executive Club numret.
 

bstark

Medlem
Har en claim som jag väntat en månad på, har inte hört ett ord.

Finner det hela mycket märkligt. Den positiva goodwill be möjligtvis kan ha fått ifrån serien "a very british airline" raserar ganska snabbt efter att man kontaktat customer relations.

Är inte direkt sugen på att boka BA framöver.
 

agehall

Medlem
Magino - mitt tips är att ringa Singapore när de öppnar. Där har jag alltid kommit fram nästan direkt och även fått bra hjälp.
 

henrik l

Medlem
Nu är det dags för mig att klaga på BA. Upprinnelsen är att trots två kontakter med BAEC, samt insänd dokumentation har man strulat till det med krediteringen av TP för ett par Cathay flighter Konsekvensen har ni nog redan gissat: Nedputtad från guld till silver, eftersom dom 90 TP som har missats, innebar att jag hamnade på 750 TP (kvalar enligt gamla gränsen på 800-TP). Nu är det inga konstigheter med resan, det är en TPE-HKG-SUR och jag har fått korrekt poäng 140+80 på hemvägen, men efter att jag ringt två gånger till dem, samt skickat scannad kopia på boardingkortet kom det in 70+20 TP för Y-klass. Jag har nog gjort 5-TP runs med CX och ibland har man fått begära poängen, men man har inte lyckats strula till det så mycket.

Ska ringa nu på måndag igen så får vi se vad som händer.
 
Toppen