Senaste nytt

Hyrbilsrabatt för EBG - bättre än väntat

agehall

Medlem
Jag bokade just en hyrbil i USA för en dag. För skojs skull så testade jag rabattkoderna man har rätt att använda som EBG och dröm om min förvåning när jag insåg att framförallt den hos Avis gav riktigt bra utdelning.

Grundhyran gick ner med ca $20 till runt $50 när jag valde bilen. MEN, det stannade inte där... När jag klickade vidare insåg jag att de även inkluderad LDW och ALI försäkringarna, vilket skulle ha kostat drygt $30. Så totalt sett sparade jag just 50% på priset genom att bara mata in en kod i en ruta.

Jag har provat att använda dessa rabattkoder tidigare (då i europa) och inte tyckt de gjort någon större skillnad, men här var det ju rätt stor diff. Framförallt att försäkringen helt plötsligt ingår gör ju väldigt stor skillnad för oss från Europa som inte har bilförsäkring som täcker hyrbilar.

Jag skulle ha testat med Flying Blue koderna också, men jag hittade inte dessa på nätet, så det får bli nästa gång.
 

Gnopps

Medlem
Hyrbilskoder är en riktig djungel och tyvärr finns det sällan någon som ger bra rabatt i alla situationer. Ibland kan det till och med bli dyrare att boka med "rabattkod" än utan! Kul dock att EBG-koden gav en bra rabatt, jag har aldrig använt någon flygbolagskod då andra varit billigare.
 
Jag bokade just en hyrbil i USA för en dag. För skojs skull så testade jag rabattkoderna man har rätt att använda som EBG och dröm om min förvåning när jag insåg att framförallt den hos Avis gav riktigt bra utdelning.
Var det på Manhattan eller utanför?

Fick lära mig 2 nya saker nyligen: enligt nya regler för att få FF miles måste man hämta bilen på en flygplats. Vill man ha det så billigt som möjligt går det ibland bättre med att strunta i alla rabattkoder och köra PayNow.
 

agehall

Medlem
Näe, vi hämtade upp den på Newport Centre Mall. Jag kände inte för att köra på Manhattan när jag inte behövde...

Däremot ska vi nog hyra en bil på Manhattan när vi ska tillbaka till flygplatsen nästa vecka. Det verkar sluta på ca $50 för hyra och försäkring och jag tror det blir det billigaste och enklaste sättet för två personer med massor av packning att ta sig till EWR.
 

Homer

Medlem
Var det på Manhattan eller utanför?

Fick lära mig 2 nya saker nyligen: enligt nya regler för att få FF miles måste man hämta bilen på en flygplats. Vill man ha det så billigt som möjligt går det ibland bättre med att strunta i alla rabattkoder och köra PayNow.

Öh, jasså.
I undantagsfall kan det vara så, speciellt för vissa kampanjer, men verkligen inte generellt.
Amerikanska flygbolags FTPs har ofta (nästan alltid?) sådana restriktioner.

Pris etc. beror inte bara på vilka rabattkoder man använder utan också vilka siter man använder
Hertz / Avis .se .co.uk .com osv. ger oftast olika priser och vilkor.
(boka på avisba.com så får man en extra förare gratis)
Hyr man i USA finns det dessutom massor av kuponger man kan använda.
(bara att skriva in i fältet för kupong)
 
Last edited:
Näe, vi hämtade upp den på Newport Centre Mall. Jag kände inte för att köra på Manhattan när jag inte behövde
NJ, de har saftiga skatter på hyrbilar.
Du har rätt i att det är ganska förmånligt att hyra en bil och åka till EWR, i alla fall när ni är fler än 1 och ingen behöver åka tillbaka. 50-60 brukar endagshyran ligga på, kanske ni lyckas få det ännu billigare hos Avis. Sist jag kollade var det $75+tips för en resa till EWR med car service. Supershuttle är också bra men hyrbil är snabbast och bäst.
 

agehall

Medlem
Jag tror ärligt talat inte att vi får plats i något annat än en egen bil. :) Vi kommer att fylla kvoten på totalt 5 väskor a 32kg och 4 handbagage...
 
Toppen