Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

henrik l

Medlem
Intressant. Hur har du fått ihop alla poängen på AA? Har du flugit ihop dem?

Kan ju svara på hur jag har gjort för att få ihop 70'+40' med AA som jag bränner på F i sommar. Gjorde en platinumchallenge med AA, vilket innebär att jag får dubbla miles när jag krediterar BA-flighter till AA. Samlar man poäng på Marriott och kan utnyttja deras megabonus, får man snart ihop 70000 p som kan konverteras till 25 000 Aadvtagesmiles. Slutligen kan man även köpa poäng, som kan vara en hyfsad deal ibland. Dock inte i närheten av USDM. Sedan kan man även boka hotell via Rocketmiles och dra in en del.
 

Henrik_B

Medlem
Tack för det! Intressant att du nämner USDM eftersom jag inte heller är riktigt såld på det programmet. Bla. av just det argumentet.
 

staff

Medlem
Nyligen bokat bonusresa fran Australien till CPH och tillbaka, uppdelat pa tre olika bokningar (se nedan).
Hojdpunkten pa resan ar naturligtvis mojligheten att prova pa Etihads nya First Class i deras B787 Dreamliner, da Dusseldorf ar deras forsta destination med denna flygtypen som de borjar operera fr.o.m. december.


(For nedanstaende har jag bokat positioneringsflyg fran MEL till BNE med Virgin Australia for $105 AUD)

Bonusprogram: Lifemiles
Flygbolag: TG
Kabinklass: Business
Avreseort: BNE
Bytespunkt: BKK
Destination: CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 39,500
Skatter&avgifter: $824.70 USD
När: utresa 18 dec 2014
Bokad: April 2014


---------------------------------------------------------------------


(For nedanstaende har jag bokat positioneringsflyg fran CPH till DUS med Air Berlin for 664 DKK)

Bonusprogram: Velocity Frequent Flyer (Virgin Australia)
Flygbolag: EY
Kabinklass: First
Avreseort: DUS
Destination: AUH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 71,000
Skatter&avgifter: $68.47 AUD
När: utresa 27 dec 2014
Bokad: Juni 2014


Ca. en veckas semester i Dubai. Kommer utnyttja Etihads gratis chaufforsservice (galler inom hela UAE) fran och till flygplatsen i Abu Dhabi.


Bonusprogram: Velocity Frequent Flyer (Virgin Australia)
Flygbolag: EY
Kabinklass: Business
Avreseort: AUH
Destination: MEL
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 94,000
Skatter&avgifter: $41.55 AUD
När: utresa 3 jan 2015
Bokad: Juni 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

agehall

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag:
SAS
Kabinklass:
Business
Avreseort:
ARN
Destination:
NRT
Enkelresa eller Tur&retur:
Tur&retur
Antal poäng:
140000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter:
2x604=1208kr
När:
Mars 2015
Bokad:
Juni 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir en långhelg i Tokyo för att titta på körsbärsblommningen. Hade en bokning sedan tidigare som låg mitt i mars men nu hade det dykt upp platser sista helgen i mars, vilket är en bättre tidpunkt för blommningen i Tokyo så det blev till att avboka och boka nytt.

Nu håller jag bara tummarna för att SAS ska hinna få sin nya businesskabin på plats tills dess. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen