Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
@agehall Ser nu att jag skrev enkelresa - men det är en t,or - vi flyger hem via PEK med BA F. Kan passa på att nämna att vi tänker spendera ca: fem timmar in the Concorde room innan avresa ;)

Misstänkte att det var felskrivet. Om ni faktiskt har 5h i CCR (dvs runt 6h totalt på LHR) så kommer ni att få långtråkigt. CCR är bra, men inte så fantastisk att man sitter där i flera timmar extra.
 

johhenrik

Medlem
Misstänkte att det var felskrivet. Om ni faktiskt har 5h i CCR (dvs runt 6h totalt på LHR) så kommer ni att få långtråkigt. CCR är bra, men inte så fantastisk att man sitter där i flera timmar extra.

Hehe, bussigt. Gäller att slå ner dem när de är lite glada. ;)

Misströsta inte Misssussi, ni kommer ha det jättetrevligt i CCR. Det är inte ett dugg svårt att ha det trevligt där om man har sällskap. Jag har suttit där ensam och haft det helt okej, men det är väldigt trevligt med sällskap som sagt. Be om ett bord inne i hörnet, det lärde Concorde mig. :) Njut av vinet som de serverar, som iaf var riktigt bra när jag var där senast. Och sist men inte minst, drick mycket Champagne, det är ju hela poängen med First. ;)
 

kristerj

Medlem
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: BA
Kabinklass: C
Avreseort: GOT
Destination: MCO (Orlando)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng: 304.000 Avios för 5 personer
Skatter&avgifter: 1822,- £, ca 19.000,- SEK
När: utresa 19 dec, hemresa 4 jan 2015
Bokad: Jan 2014

Jag använde 2 st "Gold-Upgrade-For Two" för att delbetala uppgradering från WTP till CW för 4 pers mellan LGW och MCO


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Misssussi

Medlem
johhenrik - inga problem! Vad vi främst ska göra är att käka en rejäl frukost inne på CCR vilket vi hellre gör varje dag än inne istället för i någon Europeisk Bussiness lounge som helst. Det är ju inte så att det är vår första resa ut i världen, så vi fixar nog 4 timmar på LHR utan ngra som helst problem (-:
Btw: har bokat om resan lite: Vi stannar i HKG på ditvägen och därifrån vidare till PEK - har köpt en biljett t,or dit med cash (Air China), stannar i PEK 2 nätter sen tillbaka till HKG och vidare mot BKK och Bali (Gilli Trawangan).
 

Jonas C

Medlem
Misstänkte att det var felskrivet. Om ni faktiskt har 5h i CCR (dvs runt 6h totalt på LHR) så kommer ni att få långtråkigt. CCR är bra, men inte så fantastisk att man sitter där i flera timmar extra.

Jag ser inga problem att spendera 5 timmar, inte ens i en "sämre" lounge som B42 Senator eller CIP Lounge i Istanbul. Roligt tidsfördriv att dricka Champagne och kolla på flygplanen i Frankfurt, så jag antar att CCR bör erbjuda en liknande fast bättre upplevelse.
 

Henrik_B

Medlem
Bonusprogram: LifeMiles
Flygbolag: Swiss/SAS
Kabinklass: Business/Plus
Avreseort: Miami
Destination: Stockholm via Zürich
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 210.000 (4 pers)
Skatter&avgifter: 95 USD ticket tax
När: 2015
Bokad: Maj 2014

150.000 LifeMiles plus cash 1189 USD.
 
Last edited:

SK525

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS / UA
Kabinklass: Economy
Avreseort: Stockholm
Destination: Los Angeles
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng: 280.000 (2 vuxna & 2 barn, 70.000/person)
Skatter&avgifter: 1864 SEK (2 vuxna & 2 barn, 464/person)
När: 29 okt -> 10 nov
Bokad: 30 maj

ARN-ORD-LAX
LAX-SFO-CPH-ARN

Skulle normalt inte bränna poängen på Economy-biljetter, men vad ska man göra när man reser med 2 barn...

Skatter och avgifter blir i alla fall låga när man kan åka med SAS . :)
 

VonMögen

Medlem
johhenrik - inga problem! Vad vi främst ska göra är att käka en rejäl frukost inne på CCR vilket vi hellre gör varje dag än inne istället för i någon Europeisk Bussiness lounge som helst. Det är ju inte så att det är vår första resa ut i världen, så vi fixar nog 4 timmar på LHR utan ngra som helst problem (-:
Btw: har bokat om resan lite: Vi stannar i HKG på ditvägen och därifrån vidare till PEK - har köpt en biljett t,or dit med cash (Air China), stannar i PEK 2 nätter sen tillbaka till HKG och vidare mot BKK och Bali (Gilli Trawangan).
Den som säger något om att det är jobbigt att vara i CCR några timmar har antingen aldrig varit där eller så har den personen svårt att uppskatta sköna upplevelser. Jag trycker att terrassen på CCR är fantastiskt att sitta och sippa bubbel på, mycket tack vare att man samtidigt kan fördriva tiden med plane-spotting och få bra service!

Trevlig resa :)
 

Yekermo

Medlem
Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: BA / CX
Kabinklass: Business / First
Avreseort: Göteborg
Destination: Taipei
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 70 000
Skatter&avgifter: 19 USD
När: 1-juni
Bokad: 30 maj

Rutt: GOT-LHR (BA C), LHR-HKG (CX F), HKG-TPE (CX F)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen