Senaste nytt

Flygintresse mer än att flyga?

Patrik

Medlem
Hej,

vore intressant att veta hur brett ert intresse för flyg är utanför att faktiskt åka med flygplan i bästa möjliga stil och med flest poäng?

Själv började intresset redan som barn med tidningen Pilot (någon som kommer ihåg den?) via radiostyrda flygplan och i vuxen ålder har jag fuskat lite med Flight Simulator och har faktiskt köpt ett nytt radiostyrtflygplan, så får se om det blir lite flygande med det kommande sommar.

Så vad har ni för intresse av flyg utanför att åka som passagerare?
 

Kristofer

Medlem
Har PPL för flygplan och flaxar runt i enmotoriga propellerplan när tid finns. Läser IR-teori och ska försöka bli klar med den inom ett år hade jag tänkt..
 

Jacob

Medlem
Jag växte upp i Bromma så ett visst intresse kom genom närheten till Bromma flygplats. Jag har följt med vad som hänt på den flygplatsen sedan slutet på 80-talet och var där och tittade när Malmö Aviation kom igång år 1992. Jag har ett kort någonstans hemma på incheckningsområdet på Bromma år 1993 som i princip bara bestod av ett incheckningsband med en disk på vardera sida, incheckningen då låg ungefär där nuvarande säkerhetskontrollen ligger. Lite annat än idag...

Har i övrigt kontinuerligt haft konkreta anledningar att flyga sedan barnsben, flög första gången när jag var bara två veckor gammal, kan någon klå det? Gick med i Eurobonus några dagar efter jag fyllt 18 och lyckades faktiskt efterkreditera en resa med Lufthansa Stockholm-Frankfurt-Lyon som jag gjorde när jag endast var 17. Det började redan då, och det gick... :)

Finns alltså ganska mycket historia för min del. Något flygcert har det dock inte blivit än, skulle vara kul men just nu saknar jag tiden.
 

Lonelyflyer

Medlem
När jag bodde i Stockholm för 5 år sen så åkte jag ut till Arlanda bara för att ta en kaffe och titta på plan och människor.

Jag har alltid varit fascinerad över att det faktiskt funkar, att det där planet som är fulllastat med saker ska upp i luften..och det funkar varje gång.
Jobbade även på SAS telefonbokning och där kom jag in i lite djupare i allt som har med flygning att göra, prata med folk varje dag, boka bonusresor och katter osv..

Är lite sugen fortfarande på att jobba på Arlanda, har för mig att jag ska göra det nån gång
 

J.Myller

Medlem
Läst teoriutbildning och arbetar nu med den praktiska delen för PPL.
Jag spenderar en del tid ute på Arlanda och fotograferar flygmaskiner, utmärkt att kombinera flyget med mitt fotointresse.
 

Knucket

Medlem
Min farmor och farfar hade en bondgård där Arlanda byggdes. Växte sedan upp i Märsta och var många gånger till Arlanda i min ungdom för att fika/titta på plan. Mer intresserad av allt runt omkring en flygning än att att skaffa eget cert. Får nöja mig att flyga med svågern när det gäller att flyga mindre plan.
 

Patrik

Medlem
När jag bodde i Stockholm för 5 år sen så åkte jag ut till Arlanda bara för att ta en kaffe och titta på plan och människor.

Jag har alltid varit fascinerad över att det faktiskt funkar, att det där planet som är fulllastat med saker ska upp i luften..och det funkar varje gång.
Jobbade även på SAS telefonbokning och där kom jag in i lite djupare i allt som har med flygning att göra, prata med folk varje dag, boka bonusresor och katter osv..

Är lite sugen fortfarande på att jobba på Arlanda, har för mig att jag ska göra det nån gång

Fika på arlanda är ett bra tips för de av oss som har lite mindre barn, jag och familjen har själva gjort det ett par gånger, mycket uppskattat av barnen.
 

GOTATH

Medlem
Är uppväxt på inflygningsbanan till Torslanda flygplats, även om den stängdes långt innan jag föddes:p Flygintresset kan ha kommit utav att pappa var EBG under 10 år o att mamma åkte business på alla resor under några år. Hittade forumet G-kraft o sen FT och A.net. Efter det kom businessclass.se. och inget blev sig likt med flygintresset:cool:
 
Toppen