Senaste nytt

Intercontinental eller Ritz-Carlton i Atlanta?

drW

Medlem
Åker snart till Georgia och ska bo några dagar i Atlanta i slutet av vistelsen. Valet står nu mellan IC och R-C. IC kostar 1100kr natten oc R-C 1900kr. Är det någon här som har bott på dessa? Verkar båda vara bra men är R-C så pass mycket bättre? Ingen gigantisk kostnad någon av alternativen men IC verkar hysteriskt prisvärt!
 

johhenrik

Medlem
Disclaimer: Jag är InterContinental Royal Ambassador, så filtrera det jag säger genom ett bias-filter

Boka IC, ta besparingen du gör och köp Ambassador (som du då intalar dig själv att du fick "gratis", i och med besparingen ;) ). Ett tips är att du frågar vid incheckningen vilken upgrade du skulle få om du köper Ambassador där och då. Det brukar ge bra uppgraderingar, då de som säljer får provision på ditt köp. Detta är vad jag hört från folk på FT iaf. :)

Jag kollade på FT och de som bott på IC Buckhead verkar vara nöjda iaf, så det är nog inget dåligt hotell. Jag har inte bott på endera, så jag kan inte svara på så sätt.
 

drW

Medlem
Disclaimer: Jag är InterContinental Royal Ambassador, så filtrera det jag säger genom ett bias-filter

Boka IC, ta besparingen du gör och köp Ambassador (som du då intalar dig själv att du fick "gratis", i och med besparingen ;) ). Ett tips är att du frågar vid incheckningen vilken upgrade du skulle få om du köper Ambassador där och då. Det brukar ge bra uppgraderingar, då de som säljer får provision på ditt köp. Detta är vad jag hört från folk på FT iaf. :)

Jag kollade på FT och de som bott på IC Buckhead verkar vara nöjda iaf, så det är nog inget dåligt hotell. Jag har inte bott på endera, så jag kan inte svara på så sätt.

Bra tips! Är Platinum efter statusmatch och jag kanske försöker mig på detta.
Är Interkontinental petiga på att bara ge förmåner om man bokat via deras sida? Kostar en tusing mer där än via AMEX resebyrå vilket fortfarande är obegripligt billigt! Det är dessutom avbokningsbart via AMEX.
 

johhenrik

Medlem
Jag har helt ärligt ingen aning. Jag bokar alltid via deras sida för att vara säker på att allt blir som det ska bli. Jag har varit med om när jag kört via tredje-part (som jag hade betalat) att hotellet inte hade min bokning. De tittade på min utskrift o sa, vi samarbetar inte med dem längre. Lägg till att ALLA hotell i hela regionen runt Eindhoven var fulla, då Ajax spelade Champions League-match den kvällen... Det var inte IHG iofs och många år sen, men men, efter det så kör jag alltid flyg o hotell via deras egna kanaler.

Förhoppningsvis kan någon annan fylla i här vad som gäller. Concorde, jumbooze, vet ni?
 

OliT

Medlem
Tja, du tappar ju poängintjäning vilket på IHG kan vara ganska mycket om du sällan bor med kedjan (alla engångsbonusar på en och samma gång, kika på separat tråd) samt (mig veterligt) möjligheten att bo ihop ett Royal Ambassador, men det kanske inte blir så många InterContinental-övernattningar i alla fall.

Om du får ett så pass mycket lägre pris kan det dock vara värt att se om du inte kan göra en Best Rate Guarantee, givet att avbokningsregler är samma och att det lägre priset finns online.

Statusförmånerna vid tredjepartsbokningar är lite trixiga, men jag uppfattar det som att det ganska ofta är något som ges.
 

drW

Medlem
Tänkte bara meddela att efter kontakt med kundtjänst så ligger nu min tredjepartsbokning inlagd i systemen på mitt platinumnummer och er ut som vilken bokning som helst i både app och på hemsida. Borde ju ev öka möjligheterna till statusförmåner!
 

drW

Medlem
Gick bara bra såtillvida att hotellet var utmärkt. Fick ett fint rum på en hög våning med utsikt över Buckhead dock ville de förutom ambassador avgiften ha ytterligare 30 dollar per dag vilket jag nog inte hade tvekat på att det varit prisvärt om vi varit där utan barn då vi skulle kunnat utnyttja lounge mm på ett bättre sätt dessutom har jag inga resor med potentiella IC vistelser inbokade. Nu hade det i princip bara varit för frukost och då fanns det bättre alternativ. Hotellet var dock på alla sätt utmärkt med en riktigt bra service och bra parkeringsgarage. Det senare nog så väsentligt på en plats där man måste
ta bilen till det mesta.
 
Last edited:
Toppen