Senaste nytt

Finnair intjäning till British Airways Executive Club - Dags att byta?

Patrik

Medlem
Har krediterat mina fåtal finnair flighter till baec tidigare, 2-3 longhaul per år i economy, i klasser som tidigare hade 100% intjäning, nu har ju BA "förbättrat" och nu är det 25% intjäning på nästintill all economy.

Vad göra? Är det värt att kreditera dessa fåtal flighter till AA och se till att hålla miles vid liv genom aktivitet var 18 månad eller ska man bara gilla läget och acceptera 25% intjäning?

Flyger mestadels star alliance, så blir inte så mycket mer än finnair österut som hamnar hos one world för min del.
 

agehall

Medlem
Kan du inte boka flighterna som code share? Hos oneWorld kan det vara fördelaktigt eftersom det är selling carrier som räknas, inte operating.
 

DrKlas

Medlem
Jag är i nästan exakt samma situation och kommer skicka in poängen till AAdvantage nu istället. Det som gör det hela lite extra surt är att Finnair strejkade i november så jag missade chansen att få AAdvantage Platinum genom kampanjen som AA körde av misstag i höstas. Nu blir det en Platinum Challenge för $240 istället. Sedan ändras väl allt ändå när AA och US går ihop ...
 

DrKlas

Medlem
Om jag har tolkat reglerna rätt så kan man flyga American Airlines, British Airways, Iberia, Japan Airlines (JAL), Qantas eller Finnair. Men du får gärna dubbelkolla :)
 
Toppen