Senaste nytt

Hvor optimeret er du?

Når det kommer til det at rejse er der mange måder man kan optimere på så man får den bedste rejse til den bedste pris. Selvom siden hedder BusinessClass, er der jo ingen der forventer at man skal betale fuld pris, bare fordi man gerne vil side "oppe foran"! Så hvor optimeret er du? (Både til hverdag men også når du rejser)


  • Jeg har et SAS/British Airways kreditkort, så jeg tjener en masse bonuspoint når jeg handler
  • Jeg betaler alt med kreditkort og foretrækker at handle hvor der ikke er noget kortgebyr
  • Jeg har xxx.000 miles på min US Airways Dividend Miles konto - og har den holdning at man ikke kan have tilstrækkeligt med miles på sin konto
  • Jeg køber ikke flybilletter der ikke giver point/miles
  • Jeg har helt styr på ITA Matrix og Awardtravlr
  • Jeg har foretaget Mileagerun /Segmentrun (fløjet kun for at tjene point)
  • Jeg udnytter dobbetl point kampagner på mit kreditkort
  • Jeg har booket 4 hotelnætter som 4x1 nat og ikke 1x4 nætter

Bonusspørgsmål:

Har du nogensinde udnytter en "error fare"?
Har du deltaget i et frequent flyer event?
Har du fløjet First Class på longhaul?
Har du status matchet fra et bonusprogram til et andet?
Har du udnytter rabatkoder mm. du enligt ikke må anvende?
[/LIST]

Så hvor optimeret er du?

(Den nemmeste måde at kopiere listen på er ved at citere indlægget og så slette "quote tags" og det andet der ikke er relevant)
 
Last edited:
For at lægge ud:

  • Jeg har et SAS/British Airways kreditkort, så jeg tjener en masse bonuspoint når jeg handler
    - Nej, jeg handler ikke nok til at det kan betale sig, men jeg har et Nordea MasterCard Gold med en fornuftig rejseforsikring.
  • Jeg betaler alt med kreditkort og foretrækker at handle hvor der ikke er noget kortgebyr
    - Jeg bruger oftest mit Dankort, med mindre det er noget hvor jeg kan have gavn af købs/rejseforsikring.
  • Jeg har xxx.000 miles på min US Airways Dividend Miles konto - og har den holdning at man ikke kan have tilstrækkeligt med miles på sin konto
    - Jeg har lige tømt den, så jeg venter bare på næste kampagne
  • Jeg køber ikke flybilletter der ikke giver point/miles
    -Det er kun sket én gang indtil videre, jeg kigger altid efter billetter der giver mindst 100%
  • Jeg har helt styr på ITA Matrix og Awardtravlr
    - Når jeg åbner min browser ligger ITA Matrix som "Top Hit" - hvorfor ved jeg ikke... :)
  • Jeg har foretaget Mileagerun /Segmentrun (fløjet kun for at tjene point)
    - Mileagerun er booket i februar. København-Alicante via Trondheim, længe leve kreativiteten og SAS Plus!
  • Jeg udnytter dobbetl point kampagner på mit kreditkort
    - Desværre...
  • Jeg har booket 4 hotelnætter som 4x1 nat og ikke 1x4 nætter
    - Det skal nok komme!

Bonusspørgsmål:

Har du nogensinde udnytter en "error fare"?
- Desværre ikke endnu, men jeg holder udkik!
Har du deltaget i et frequent flyer event?
- Ikke endnu, men jeg får forhåbentlig leglighed til at deltage i et eller flere BusinessClass arrangementer i 2014
Har du fløjet First Class på longhaul?
- Ikke endnu, 3 segmenter booket i 2014 ved hjælp af US Dividend Miles og BusinessClass
Har du status matchet fra et bonusprogram til et andet?
- Det kommer jeg helt sikkert ti at forsøge når jeg har nået Star Alliance Gold!
Har du udnytter rabatkoder mm. du enligt ikke må anvende?
- Nej selvfølgelig ikke, det er jo forbudt....
 

kblaur

Medlem
Jeg har et SAS/British Airways kreditkort, så jeg tjener en masse bonuspoint når jeg handler
- Det er minimalt det jeg bruger og er ikke "ekstrap point" hunter...
Jeg betaler alt med kreditkort og foretrækker at handle hvor der ikke er noget kortgebyr
- Jeg bruger oftest mit Dankort, med mindre det er noget hvor jeg kan have gavn af købs/rejseforsikring.
Jeg har lige tilmeldt mig lifemiles hos avianca og må se at bruge det en gang, aldrig dyrket dette..- Så jeg afventer også næste kampagne...
Jeg køber ikke flybilletter der ikke giver point/miles
- det kan jeg ikke altid styre, men prøver på, at få det til at gå op i en højere enhed og få point. rejser desværre ofte til "eksotiske" steder, hvor ikke lkke kurante flyselskaber flyver..
Jeg har helt styr på ITA Matrix og Awardtravlr
- ITA er min ven, men kendte ikke Awardtrvlr, så tak for tips..
Jeg har foretaget Mileagerun /Segmentrun (fløjet kun for at tjene point)
- Mileagerun er booket i oktober til Prag og alicante. gav mig guldkort. Har en plus tur til Madrid i april, lidt varme og fodbold.. og tapas :)

Jeg udnytter dobbetl point kampagner på mit kreditkort
- Ja, sidste gang fik jeg købt lidt elektronik og julegaver
Jeg har booket 4 hotelnætter som 4x1 nat og ikke 1x4 nætter
- smart ide..

Bonusspørgsmål:

Har du nogensinde udnytter en "error fare"?
- Desværre ikke, widerøe var jeg på, men alle mine weekender er udnyttet i første halvår 2014. Der skal nok komme nogle!
Har du deltaget i et frequent flyer event?
- nej, hvordan skulle man have tid til det... - må blive en on-line fornøjelse, medmindre i har noget spændende på bedding
Har du fløjet First Class på longhaul?
- aldrig
Har du status matchet fra et bonusprogram til et andet?
- Nej
Har du udnytter rabatkoder mm. du enligt ikke må anvende?
- nej da, kun lidt...
 

obs

Medlem

  • Jeg har et SAS/British Airways kreditkort, så jeg tjener en masse bonuspoint når jeg handler
    Jep!
  • Jeg betaler alt med kreditkort og foretrækker at handle hvor der ikke er noget kortgebyr
    Nærmest, ja.
  • Jeg har xxx.000 miles på min US Airways Dividend Miles konto - og har den holdning at man ikke kan have tilstrækkeligt med miles på sin konto
    Tjarh, både og :)
  • Jeg køber ikke flybilletter der ikke giver point/miles
    Afhænger helt af prisen...
  • Jeg har helt styr på ITA Matrix og Awardtravlr
    Nej, ikke endnu. Men hvis nogen kunne give nogle tips og tricks, ville det være fint. ITA Matrix virker som et spændende værktøj, der eventuelt kan bringe en ud på eventyr :)
  • Jeg har foretaget Mileagerun /Segmentrun (fløjet kun for at tjene point)
    Ikke et ægte MR, men tog dog en tur som også havde til formål at tjene lidt ekstra point...
  • Jeg udnytter dobbelt point kampagner på mit kreditkort
    Der bliver nok spenderet nogle ekstra kroner, som ellers først var blevet brugt senere ;)
  • Jeg har booket 4 hotelnætter som 4x1 nat og ikke 1x4 nætter
    Nej, har ikke prøvet den kombination.
Bonusspørgsmål:
Har du nogensinde udnytter en "error fare"?
Nej.
Har du deltaget i et frequent flyer event?
Ikke endnu, men det kan da være at det sker i 2014.
Har du fløjet First Class på longhaul?
Nej, ikke endnu. Men hvem ved, måske bliver det også i 2014...
Har du status matchet fra et bonusprogram til et andet?
Nej.
Har du udnytter rabatkoder mm. du enligt ikke må anvende?
Nej.
[/LIST]
 

CPHDANE

Medlem
Jeg har et SAS/British Airways kreditkort, så jeg tjener en masse bonuspoint når jeg handler
Nej. Har et Amex Corporate, og det er kun muligt at kombinere med EB, hvis samtlige kort i virksomheden tilmeldes. Amex Corporate i DK kommer kun i grøn version, selv med højere limit end Platinum, hvorimod svenske corporate er i guld.
Jeg betaler alt med kreditkort og foretrækker at handle hvor der ikke er noget kortgebyr
Nej. Expenses ifm arbejde kører over kreditkort, men foretrækker ofte cash i privat regi.
Jeg har xxx.000 miles på min US Airways Dividend Miles konto - og har den holdning at man ikke kan have tilstrækkeligt med miles på sin konto
Jeg har 0 miles og 0 konto.
Jeg køber ikke flybilletter der ikke giver point/miles
Næsten sandt. Rejser jeg med en gruppe, har jeg enkelte gange accepteret direkte flyvninger med en LCC, i stedet for *A med en mellemlanding. Efter SAS officielt på deres hjemmeside oplyser, at ethvert segment med *A giver basispoint, som tæller mod status, vil jeg nok foretrække sidstnævnte alternativ fremover.
Jeg har helt styr på ITA Matrix og Awardtravlr
Kun viden fra det svenske søstersite.
Jeg har foretaget Mileagerun /Segmentrun (fløjet kun for at tjene point)
Nej, men har fx booket CPH-HEL-ARN-CPH dagsrejse ifm et møde i Helsinki.
Jeg udnytter dobbetl point kampagner på mit kreditkort
Nej.
Jeg har booket 4 hotelnætter som 4x1 nat og ikke 1x4 nætter
Nej.

Bonusspørgsmål:

Har du nogensinde udnytter en "error fare"?
Nej.
Har du deltaget i et frequent flyer event?
Tjaaa, drikker nogle gange en øl med en ven der er M&M Senator.
Har du fløjet First Class på longhaul?
Ikke endnu, men booker en F Award, når point rækker. Mangler ca. 40.000 til EZE.
Har du status matchet fra et bonusprogram til et andet?
Nej.
Har du udnytter rabatkoder mm. du enligt ikke må anvende?
Nej, men udnyttet tips fra flyertalk og businessclass til at opnå status. Fx Hilton Honers Gold.
 
Toppen