Senaste nytt

Velkommen til BusinessClass.dk

Efter meget hårdt arbejde er BusinessClass.dk nu i luften!

For ligesom at sparke gang i den danske del af forummet synes jeg det er passende med en tråd hvor man kort kan præsenterer sig selv og interessen for det at rejse ”bevidst”.
Jeg selv er 20 år gammel og studere på Københavns Universitet, når jeg ikke studerer arbejder jeg lidt så der også er råd til rejser og andet sjov.
Når man som studerende oftest selv betaler sine rejser er der visse begrænsninger, ift. hvad der kan lade sig gøre - Jeg sidder sjældent så langt "fremme" som jeg kunne ønske mig. Mit rejse motto er derfor også: Travel smarter – not harder.

Med ca. 10 legs om året, kan det derfor være svært at samle point/miles nok til at optjene status indenfor de tre store alliancer. Jeg har derfor ved at tage bevidste valg, snart skrabet point sammen til et Guldkort indenfor Star Alliance, alt sammen på et budget hvor de fleste kan være med, og alt sammen på grund af det fantastiske BusinessClass community.

Så hvem er du, hvor meget rejser du og hvad gør du for at optimere når du rejser?
 
Last edited:

Fru_Jensen

Ny medlem
Så dejligt, at der nu kommer en dansk side :D

Jeg rejser en del om året, har faktisk slet ikke tal på det mere :/ Så jeg har også både kort ved Star Alliance, One World og Sky Team, men det er kun indenfor de sidste to år, jeg er begyndt at rejse med "fordele", da jeg før i tiden var en backpacker, på den helt rigtig facon med economy tickets og boede på hostels i 8 - 10 mand dorms. Det var skide sjovt, men nu er jeg simpelthen blevet for gammel til at sove på lufthavnsgulvet og ingen benplads have.
Så glæder mig super meget til at komme igang med at diskutere alle rejserne og hotellerne med jer alle sammen :D
 

obs

Medlem
Hej!

Er ganske ny her på BusinessClass-sitet, men synes faktisk at der findes meget godt indhold her, der også kan gøre rejsen nemmere og lidt mere bekvem.

Lidt om mig selv: 37 år, bosiddende i København, og arbejder til daglig med udvikling af IT-systemer.

Jeg rejser ikke overdrevet meget, for nuværende vel ca. 10-12 legs om året. Ca. halvdelen er indenrigs i Danmark, mens resten går til Europa og USA. Men efter at være begyndt at rejse oftere, har jeg fundet ud af at det godt kan betale sig at ofre lidt ekstra på at gøre turen lidt mere bekvem og mindre stressende. F.eks. ved at anvende lounges til at slappe lidt af i, købe fleksible billetter i de situationer hvor der kunne være behov for at ændre planer, eller forsøge at skaffe sig ekstra benplads ombord (har uforholdsmæssigt lange ben, så jeg sidder noget trangt i et standard Economy sæde). Alt sammen for at komme frem på en lidt mere behagelig måde. Her synes jeg faktisk at BusinessClass-sitet kan bidrage med meget god passager-til-passager information.

Ser frem til mange gode diskussioner og mere god viden til en mere behagelig rejse :)

- Ole.
 
Last edited:

kblaur

Medlem
Hej med jer,

jeg hedder Kristian er 43 år, bor i København arbejder med forretningsudvikling indenfor telecom for et dansk SW firma. Har pt. næsten hele Verden som legeplads. Dog mest Mellemøsten, Øst og Centraleuropa som mine jagtmarker pt.

Har igennem hele min erhvervskarriere rejst meget, og har en ok fornemmelse af mit rejsemønster samt hvad jeg vil med mine rejser.

Ser frem til, at dele deals, gode erfaringer og andet nyttigt med jer fremadrettet!

Kristian
 

Jacob

Medlem
Så dejligt, at der nu kommer en dansk side :D

Er ganske ny her på BusinessClass-sitet, men synes faktisk at der findes meget godt indhold her, der også kan gøre rejsen nemmere og lidt mere bekvem.

Ser frem til, at dele deals, gode erfaringer og andet nyttigt med jer fremadrettet!
Det lyder meget godt at hore.

At lancere i Danmark og Norge har vaeret en drom för os og vil vaere meget spendende. Vi arbejder lige nu med att opbygge vores danske redaktion og håber på jeres hjelp og support til at udvikle den danske side.
 

CPHDANE

Medlem
Hejsa,

God idé med tråden. :)

37 år og arbejder med online marketing. Rejser hovedsageligt ifm arbejde og mestendels indenfor Norden inkl. Finland kombineret med afstikkere til Polen og Tyskland. Årligt ca. 70 segmenter med SAS og 6-10 med andre selskaber. 95% af rejser bookes i Economy.

Jeg begyndte at fokusere på FFP's, da min lillesøster blev Pandion, og SAS samtidigt droppede 25% optjening af basis miles på visse booking klasser. Fx gav CPH-ARN førhen ofte 125 miles på low fare i stedet for 500 miles i dag.

Jeg værdsætter de ekstra fordele som EBG giver mig på "GO" billetter: Sædevalg ved booking, lounge og fast track i nævnte rækkefølge.

Jeg besøger ofte businessclass sitet for at orientere mig om deals og for at lære mere om hvordan man bedst muligt booker en award rejse på First. De mange rejse-rapporter fra andre medlemmer der har rejst på First, har inspireret mig til, at jeg også gerne vil opleve dette.

Glæder mig meget over et dedikeret dansk forum, og ser frem til at lære og dele en masse.
 
Toppen