Senaste nytt

Förslag på IHG hotell i Peking (Beijing)?

jumbooze

Medlem
Kan någon rekommendera ett IHG hotell i Peking innanför 3:e ringvägen i Peking med bra förbindelser till flygplatsen (PEK)?
Letar efter ett hotell för en weekend i December.
Just nu tittar jag på Crowne Plaza Beijing Wangfujing
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Kan någon rekommendera ett IHG hotell i Peking innanför 3:e ringvägen i Peking med bra förbindelser till flygplatsen (PEK)?
Letar efter ett hotell för en weekend i December.
Just nu tittar jag på Crowne Plaza Beijing Wangfujing

Satt och funderade på en rekommendation så såg jag att du hade uppdaterat, har inte själv bott på det Crown plaza hotellet men har många kollegor som har gjort de och de är nöjda.
 

ESSA

Medlem
Kan någon rekommendera ett IHG hotell i Peking innanför 3:e ringvägen i Peking med bra förbindelser till flygplatsen (PEK)?
Letar efter ett hotell för en weekend i December.
Just nu tittar jag på Crowne Plaza Beijing Wangfujing


Holiday Inn Express Beijing Dongzhimen - Beijing, China

Det är iof sig ett Express men det ligger bra till för shopping och har en extremt bra restaurang tvärs över gatan för mycket god Peking Duck. Bordsbeställning är att rekommendera. Taxi till flygplatsen tog mig ca 30 minuter mitt på dan senast jag var där men man bör räkna med en timme...

Är ni där över en söndag rekommenderar jag Sunday Brunch på Westin...
 

Dr. Miles

Expert
Kan någon rekommendera ett IHG hotell i Peking innanför 3:e ringvägen i Peking med bra förbindelser till flygplatsen (PEK)?
Letar efter ett hotell för en weekend i December.

Holiday Inn Downtown Beijing som ligger nära Fuchengmen tunnelbanastation är ett prisvärt hotell om man vill hålla sig på västra sidan av Beijing (t ex besöka Beijing Zoo, Yiheyuan, Yuanminyuan osv). Det brukar kosta 400-500 CNY per natt.

Om du vill bo på ett bra hotell med centralt läge Crowne Plaza Beijing Wangfujing är ett bra hotell. Har man tur så kan man boka ett rum för runt 600-700 CNY per natt.

Om du har tidig morgonflyg rekommenderar jag dig att boka ett hotell i nordöstra Beijing.
 

FF#1

Medlem
Holiday Inn Downtown Beijing som ligger nära Fuchengmen tunnelbanastation är ett prisvärt hotell om man vill hålla sig på västra sidan av Beijing (t ex besöka Beijing Zoo, Yiheyuan, Yuanminyuan osv). Det brukar kosta 400-500 CNY per natt.

Om du vill bo på ett bra hotell med centralt läge Crowne Plaza Beijing Wangfujing är ett bra hotell. Har man tur så kan man boka ett rum för runt 600-700 CNY per natt.

Om du har tidig morgonflyg rekommenderar jag dig att boka ett hotell i nordöstra Beijing.

Sist jag var där så omgrupperade vi (fru och barn) till Hilton vid flygplatsen sista natten, var mycket skönt att vara innom synhåll från flygplatsen eftersom planet gick tidigt. Fick en sjukt bra uppgradering till en jätte svit, med en säng som var minst 2,5m bred… lounge mm.
 

ESSA

Medlem
Har testat bo på västra sidan vid ett tillfälle och gör inte om det.
Mycket av "det som händer" ligger norr/öster/söder om Forbidden City.
Zoo har jag inte hört så mycket gott om tyvärr, stackars djur i för små burar/områden...
 

jumbooze

Medlem
Har nu bokat Crowne Plaza Beijing Wangfujing 2 nätter och en natt på SPG / The Great Wall Sheraton Hotel Beijing för att uppfylla en goldchallenge för 2015
 

Kricka

Medlem
Vi kanske kan få en rapport från ditt besök på The Great Wall Sheraton ? Har inte bott där på
flera år och undrar hur det är nu för tiden. Bra med t-banan "runt hörnet" och en utmärkt kina-
restaurang ett hundratal meter in på gatan mellan hotellet och Jordbruksutställningen.
 
Toppen