Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

rob74

Medlem
Detta var nog ett riktigt antiklimax!!!
Som jag skrev här, jag bokade ett AVML. När jag blev erbjuden maten så blev det ett gott skratt.
Jag borde nog ha tagit en bild men det går beskriva rätt bra.
SAS version av Indisk mat är:
2 skivor danskt rågbröd med ett salladsblad, lite smör och grillad zucchini.
På återresan blev det en favorit (AVML) i repris samt en vegetarisk wrap.

Jisses! Min första tanke hade nog varit att "någon med mig skämta aprillo...".
 

bern747

Ny medlem
Ifølge purser på OSL-TXL her om dagen så skulle det nå gjøres en "vurdering" av måltidskonseptet i PLUS på tyngre businessruter... Lov å håpe...
 

Jocke08

Medlem
Ifølge purser på OSL-TXL her om dagen så skulle det nå gjøres en "vurdering" av måltidskonseptet i PLUS på tyngre businessruter... Lov å håpe...

Jag hoppas SAS inte går tillbaka till diversifierad service pga route. Att man erbjuder en mer omfattande meny efter resans längd är okej och helt klart förståeligt. Men att få annan mat på Stockholm-London för att det är en "tynge businessroute" än Stockholm-Malaga tycker jag är fel väl att gå. Att vara konskekvent är en av grundpelarna i en bra serviceupplevelse tycker jag och ändå en av de bättre sakerna med Go/Plus-konceptet idag.
 

fcx

Medlem
Idag var det en oväntad återkomst av de hemska Extra-papplådorna på LPA-ARN:


20131116_171147.jpg

20131116_171202.jpg

Pursern sa att hon hoppades att maten smakade bättre än den ser ut (för övrigt störtskön purser som bjöd på många one-liners i högtalaren. Exempelvis "Snart kommer vi ut med vår lilla försäljningsvagn, och det är verkligen med betoning på lilla")

Fick förklarat för mig att SK:s normala cateringbolag inte finns på LPA, och det blir för dyrt att lasta dubbelt på hemmaplan. Även smörgåsarna var av annan modell (och betydligt sämre).
 
Last edited:
Toppen