Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

Smuffe

Medlem
Eftersom det är i startgroparna tror jag att det inom kort kommer en möjlighet att boka dessa för i runda slängor 6000-12000 poäng, kanske mer.
Jag personligen skulle inte betala för denna tjänst och säkerligen väldigt få andra (undantaget Björnström) :) men i och med uppsvinget som SAS har fått den senaste tiden så lär det komma en metod för att betala med poäng.
För er som har ett par hundra tusen poäng på kontot lär nog ändra er om ni får möjligheten att seat blocka sätet bredvid er för poäng.
 

jumbooze

Medlem
Jag gillar iaf att de letar efter säljbara "produkter", detta kombinerat med att de snart säljer loungeaccess online när man bokar GO är ju bra om de kan sälja in den.
 

Dr. Miles

Expert
En teoretisk fråga.
Om man har betalat för seat blocking, har man rätt till blockerat sätet också?
T ex på longhaul flygning finns det folk som vill flytta till lediga stolar/rader.
 
Det förstår jag inte. Jag tycker det är grymt jobbigt att sitta trångt på shorthaul flighter. Så länge inte pengarna är problemet så är idén jättebra. Skulle gärna flyga helt själv på planet :)

Kanske är bra att det finns för någon som har mycket pengar lär säkerligen använda det men allvarligt. 1500 SEK extra bara för att slippa en person bredvid i vad, max 5 timmar? Kommer priset vara samma på korta sträckor också? Typ CPH-AMS?
 
Last edited:

Jocke08

Medlem
Di.se har en artikel just nu om att flygbolagen trycker in fler säten genom att göra varje säta smalare. Artiklen nämner bland annat att 90% har valt 9 i bredd på nya B787 istället för 8 för att på så sätt få högre intäkter. Artikeln avslutas med något som skulle kunna kopplas till denna diskussion.
"Men att betala pengar för att resa bekvämare tycks inte vara aktuellt för de flesta. Endast en tredjedel skulle kunna tänka sig att betala drygt 160 kronor för att sitta bekvämare när resan är över fyra timmar lång."

Tycker själv det är bra att SAS öppnar upp för alternativ att köpa till resan, så länge det elementära fortsätter ingå.
 

A380*G

Medlem
Frågan är hur detta redovisas på biljetten, på tjänsteresa skulle jag gärna betala det för M på longhaul. Vad händer om man har en OT, flyttas blocken med till Y eller C? :rolleyes::cool:
 
Toppen