Senaste nytt

Sitter jag i rätt lounge i Zürich?

Sakoz

Medlem
Vad har de serverat för mat idag? Min erfarenhet är att LX SEN lounge har relativt dålig (dåligt utbud) mat. LH SEN är betydligt bättre!

Instämmer till fullo, idag var det väl lite halv dann kina krog känsla efter frukosten dukats undan... och nu äppelkaka med "vaniljsås", den är riktig god, maten tidigare var väl ok men Senator FRA är bättre som sagt. Stort plus till mojiton och bar personalen. den var kanon. Btw kan nämna att kvinnan som just då var själv i den långa baren sa till en annan gäst som kom upp genom dörren från andra sidan baren (business loungen). -Just a second Sir, I have to help our Senator member first. Jag kom upp (in) genom andra dörren och gick mot henne fast den andra "gästen" egentligen var före.
 

TreD

Medlem
Glöm inte att ge barpersonalen en dricks! Det bruker jag göra om servicen är bra, något den brukar vara i den där låååånga baren.
 

TreD

Medlem
Jag har alltid en tjock lunta med 'handfläsk' på fickan i varia valuta, CHF är speciellt viktig i det sammanhanget - den är ju uppskattad världen över. Cash is king. Hemmavid blir det däremot mestadels bankkortet.
 

Sakoz

Medlem
Jag har alltid en tjock lunta med 'handfläsk' på fickan i varia valuta, CHF är speciellt viktig i det sammanhanget - den är ju uppskattad världen över. Cash is king. Hemmavid blir det däremot mestadels bankkortet.

Klokt, jag brukar alltid ha SEK och EUR och oftast DKK på mig men glömde andra plånboken, så det blev plastic i 4 dagar. Jag är inte så ofta i ZRH för att "vilja" ta ut CHF och bara ha kontanterna ligga, fast iofs, några hundringar spelar ju ingen roll vid närmare eftertanke.
 

agehall

Medlem
Jag trodde att det bara var rökrum där uppe, hade ingen aning om att det faktiskt var en riktig bar där. Får ta och kika på det nästa gång jag passerar.
 

Jacob

Medlem
Nej LH har ingen SEN-lounge där.
Vad hände med Lufthansas gamla lounge i Zürich, den som en gång i tiden var en Star Alliance lounge (innan Swiss kom med i alliansen)? Den hade en Senator/första klass sida och en business class sida.

Finns inte den kvar? (var ett tag sedan jag besökte Zürich)
 
Toppen