Senaste nytt

idg.se Därför kan du inte surfa på SAS-flygen

agehall

Medlem
Suck, varför svammla. De har ju helt tappat bollen här. Hur svårt kan det vara?

Jag var grymt imponerad av LH's flynet och det är ju teknik som finns. Bättre än så behöver det inte vara i luften imho, och jag är normalt sett rätt kräsen.
 

Traveller

Medlem
Jag noterade här om dagen att SAS ändrat texten kring sitt WiFi utbud. Plötsligt anger bolaget själva att man kan surfa på något av de tio plan som har uppkoppling. Den här journalisten måste antingen ha läst det, eftersom uppdateringen var nyligen, eller råkat ut för att han skulle skicka sina journalistiska alster i luften men utan att det gick.
 

Jensik

Medlem
Japp jag säger det samma. Och jag föredrar SAS modell med att ha det på ett par plan där det går att använda jämfört med lågprisflygen där det är "gratis" (även om biljettpriset ökar konstigt nog om man åker med ett wifiutrustatplan ... :) ) och knappt går att använda.
idg.se "hobbyjournalister" är dessutom rätt duktiga på att leka aftonblaskan ibland tyvärr och hitta på sina egna historier
 

mankan69

Medlem
Äh, det är skönt att vara i radioskugga en stund. Har prövat några gånger att koppla upp mig, men det är knappt värt besväret. Bättre att jobba eller slappa lite ombord. Sortera mail utan att vara uppkopplad är underbart, man kan jobba fokuserat och blir inte störd av alla nya meddelanden som ramlar in.
 
A

Aurora

Guest
Hadde jeg fått bestemme hadde det ikke vært noe WiFi overhodet! :eek: La lufta være fri for stress, mas og teite facebookoppdateringer...
 

Roger J

Medlem
Av alla SAS-flygningar senaste åren har jag bara fått ett plan med fungerande internet, då fungerade det dock alldeles utmärkt. En hyfsat lång flygning (ARN-LIN) och jag var uppkopplad hela tiden utan avbrott och fick en hel del jobb gjort och mail skickade. Skulle gärna se att det fanns på alla längre europaflygningar. Och gärna ett eluttag vid stolen också. Det är inte alltid datorn är laddad för att klara över två timmars jobb.
 

rob74

Medlem
Jag hade WiFi ombord på 737-800:eek:rna OSL-AGP vv nu i veckan och då funkade det helt ok.
Men det var nog kanske inte så många ute på linan då... :)
 
Jag värderar eluttag högre än uppkopplingen. Ladda mobilen behöver jag nästan alltid göra under dagens gång, och att hitta eluttag är inte alltid det enklaste. Det vore perfekt om man kunde göra det medan man ändå sitter där man sitter. Surfa kan jag ändå göra när som helst så länge jag inte sitter på flyget.
 

Jocke08

Medlem
Haft Wifi på två flygningar, båda ARN-CPH. Ena gången fungerade det inte alls och andra gången fungerade det klockrent.
 
Toppen