Det stämmer, de gör alltid den briefingen, men sedan är frågan om de övriga av cabine crew kommer ihåg vart personen sitter. Informationen om passagerarna får de från gaten, men på vissa flygplatser så finns inte statusinformationen med på passagerarlistan. Så är det tex när man flyger från Geneve. Då får man lite diskret påtala att man är pandion om man önskar något att äta eller dricka ombord och sitter i SAS Go. Allt som oftast ber personalen om ursäkt för att de inte har fått info och bara 1 gång har de bett om att få se kortet för att bekräfta att det stämmer.SAS har bra koll på om det är en Pandion ombord. Det är få fighter jag inte får någon slags markering om att dom vet det. Eftersom jag nästan jämt sitter på 1D så hör jag även då dom gör den interna briefingen (kabinchefen ringer bak och informerar personalen som är där bak) och då berättar dom ju att det är X passagerare ombord, Y infamt och X pandion. Det mesta jag varit med om är 3 pandions (från LHR) men oftast är jag nog själv.
BA har stenkoll till och med på sina SIlvermedlemmar.SAS har jag ingen aning om men LH och LX läser den definitivt. Även BA tror jag har stenkoll.
Sen om man väljer att ge extra attention eller inte är en annan sak, men koll har de.
Då är vi överrens. Som sagt, tror alla har koll men många väljer att inte ge någon extra attention.BA har stenkoll till och med på sina SIlvermedlemmar.
Ingegritet mot vem? Vill man inte ge sig till känna som Pandion kan man ju ta bort FFP-numret och efterregistrera poängen.Kan väl finnas integritetsskäl att inte berätta hur många Pandion det är på flighten...
Kan väl finnas integritetsskäl att inte berätta hur många Pandion det är på flighten...
Nej. Det kan inte vara integritetskränkande om man inte pekar ut en specifik person. Att säga att det finns X pandions ombord pekar inte ut någon.