Senaste nytt

Visade Pandion kort hela flighten

agehall

Medlem
Exakt. Problemet här är dock att SAS är dåliga på att göra det om man får tro folk här i tråden. Att det var SAS som avsågs var underförstått imho.
 

mankan69

Medlem
SAS har bra koll på om det är en Pandion ombord. Det är få fighter jag inte får någon slags markering om att dom vet det. Eftersom jag nästan jämt sitter på 1D så hör jag även då dom gör den interna briefingen (kabinchefen ringer bak och informerar personalen som är där bak) och då berättar dom ju att det är X passagerare ombord, Y infamt och X pandion. Det mesta jag varit med om är 3 pandions (från LHR) men oftast är jag nog själv.
Det stämmer, de gör alltid den briefingen, men sedan är frågan om de övriga av cabine crew kommer ihåg vart personen sitter. Informationen om passagerarna får de från gaten, men på vissa flygplatser så finns inte statusinformationen med på passagerarlistan. Så är det tex när man flyger från Geneve. Då får man lite diskret påtala att man är pandion om man önskar något att äta eller dricka ombord och sitter i SAS Go. Allt som oftast ber personalen om ursäkt för att de inte har fått info och bara 1 gång har de bett om att få se kortet för att bekräfta att det stämmer.
 

A380*G

Medlem
BA har stenkoll till och med på sina SIlvermedlemmar.
Då är vi överrens. Som sagt, tror alla har koll men många väljer att inte ge någon extra attention.



Kan väl finnas integritetsskäl att inte berätta hur många Pandion det är på flighten...
Ingegritet mot vem? Vill man inte ge sig till känna som Pandion kan man ju ta bort FFP-numret och efterregistrera poängen.
 
Toppen