Senaste nytt

Vettigt medelprishotell Köpenhamn

flierman

Medlem
Jag ska ner till CPH runt Lucia och vill ha ett vettigt hotell som inte är för dyrt men ändå bra och fräscht. Jag tycker inte utbudet är speciellt bra i Köpenhamn när jag har letat mig fram och önskar därför tips.

Tänkte bo i Malmö ena natten och Köpenhamn Lördag Söndag. Vi ska fira min sambos jämna födelsedag så jag vill bo på ett fint hotell i Köpenhamn, gärna med bastu/relax inkluderat i rumspriset. Måste inte vara väldigt centralt men måste vara enkelt/snabbt att ta sig till och från centrum via buss eller metro. Föredrar "cleana", tysta och fräscha hotell

Kan betala runt 1500 svenska för en natt i Köpenhamn och runt 900 i Malmö.

Tips? Gärna tips för fräscht hotell i Malmö också.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Har bott på Wakeup Copenhagen ett par gånger. Tycker det har varit ett rikigt bra alternativ för till lågt pris. De brukar ha rumspriser ner till runt 600DKK (beror väl på datum förstås). Gångavstånd från tåget. Små rum, men rent, fräscht och ganska nytt.
 

flybob

Medlem
Har bott på Wakeup Copenhagen ett par gånger. Tycker det har varit ett rikigt bra alternativ för till lågt pris. De brukar ha rumspriser ner till runt 600DKK (beror väl på datum förstås). Gångavstånd från tåget. Små rum, men rent, fräscht och ganska nytt.

Håller med om att Wakeup är trevligt och prisvärt (och grönt) om man behöver stanna en natt i närheten av centralstationen/centrum. Skulle dock inte rekommendera det för födelsedagsfirande och någon bastu/relax finns knappast. Frukosten är dessutom bedrövligt dålig.

Har dessvärre inga tips på bra hotell i Köpenhamn.
 

agehall

Medlem
Vi hade konferens i Köpenhamn i våras. First Hotel St Petri hamnade vi på och det var riktigt bra! Jag var imponerad. Kommer inte ihåg vad det kostade, men de hade överlägset bäst pris på konferens för oss och jag tyckte att rummen såg överkommliga ut i vanliga fall också.
 

In_Sweden

Medlem
Wakeup är en schyst hotel för en enkel övernattning, kanske inte för detta tillfället där emot.
Jag har hört mycket bra om Guldsmeden annars Hotel Guldsmeden / AXEL
De har tre hotel i Köpenhamn, "Axel" tror jag är det man bör satsa på.
 

ulagun

Medlem
Malmö bor oftast kollegorna på Residence och trivs. Helt nya Park Inn är både bra och prisvärt, ligger tyvärr ute i blåsten vid Västra hamnen.
Köpenhamn har varit uppe tidigare och jag upprepar med en drucken papegojas envishet;
Övervägande delen medelklass hotell i centrum är mer eller mindre sunkiga och överprissatta.
Hilton Kastrup är ett alldeles utmärkt Hilton och med Metron så tar det ca. 10 minuter till Kongens Nytorv alltså motsvarande promenad till många centrum hotell. Dessutom ligger metron i samma byggnad som hotellet.
Du nämnde runt Lucia. 12-13/12 för 2 pers 1.188 DKR med frukost. Lyxa till födelsedagen och boka Executive floor inkl lounge för 1.587 DKR.
 

telelina

Medlem
Scandic Webers i Köpenhamn är bra. Ligger nära tågstationen. Välj deras superior extra rum för ca 980DKK/natt. Vissa av deras standard rum kan nämligen vara riktigt små. Ni får morgonrockar & extra produkter från Face i badrummet & en minikyl (utan varor).
2013-07-03 17.37.51.jpg
 

nota bene

Medlem
För Malmö kan Elite Savoy rekommenderas.

CPH är jag dålig på vad det gäller hotell eftersom jag alltid brukar bo på svenska sidan då jag i princip aldrig har mer än dagsturer/möten i CPH.
 
Toppen