Senaste nytt

[Business class] Moskva-Asien T/R, SriLankan Airlines, från 12.100 SEK inkl. skatter

doc

Medlem
Typiskt att det blev en bra och två dåliga nyheter. Att förlora 280 TP på en sådan TP-run är ju lite trist. Hade varit kul att göra annars.
 

Pandion

Medlem
Gäller denna deal fortfarande?

Var inne på Sri Lankans hemsida men där kostar DME-PVG ca 15000 kr...? Detta är över jul dock...
 

Pandion

Medlem
[Business class] Moskva-Asien T/R, SriLankan Airlines, 9.800 SEK inkl. skatter

Aha.
Kollade att åka ca 20 dec-6 jan. Tänkte då ta en tur till PVG då jag inte varit där. Ska egentligen besöka vänner på Sri Lanka, så då får man väl offra sig och flyga en sväng till Asien.
 

Pandion

Medlem
[Business class] Moskva-Asien T/R, SriLankan Airlines, 9.800 SEK inkl. skatter

På hemsidan visar dom dock att det verkar typ bara gå ett flyg i veckan? Kan det stämma?

Hur gör jag för att på bästa sätt söka och boka? Måste ta tag i det och bli bättre på sådant...

Har testat Amex Platinum Travel Service innan, men det blev typ Syntax Error hos dom när jag kom dragandes med en sådan här deal. Killen jag pratade med fattade ingenting...
 

Dr. Miles

Expert
Jag får be er att inte skicka PM till mig när det gäller deals. Jag kommer inte att svara.

Angående sökning av priser/tillgänglighet rekommenderar jag antingen sökning på ITA (gratis) eller att skaffa ExpertFlyer/KVS (ej gratis).
 

Pandion

Medlem
[Business class] Moskva-Asien T/R, SriLankan Airlines, 9.800 SEK inkl. skatter

Hörde av mig till Amex resebyrå för att kolla om resan gick att boka över jul och fick följande svar:

---
Det är möjligt att få ihop en resa som du skriver i ditt mail men det verkar som Srilankan
inte flyger mellan Colombo och Domodedovo efter den 26okt då det efter detta datum inte
finns några flighter i bokn.systemet. Jag har även kollat Srilankans hemsida och där finns
det inte heller några flighter mellan DME-CMB 23dec och CMB-DME 07jan!
---

Någon som har någon bra förklaring?
 

Pandion

Medlem
[Business class] Moskva-Asien T/R, SriLankan Airlines, 9.800 SEK inkl. skatter

Pratade precis med Amex och enligt dom finns det inga fighter DME-CMB efter den 26 okt i systemen.

Min tanke var indragning av linjen eller att det är en säsongslinje, men sedan kollade vi på LHR-CMB, CDG-CMB och FRA-CMB. Efter den 26 okt finns det inga bokningsbara flighter på dessa sträckor heller.

Det är väl lite sent att inte ha sitt vinterprogram ute två månader innan? Eller kan det handla om omstrukturering av bolaget och dess linjer?

Någon som har någon annan förklaring?
 

Dr. Miles

Expert
Pratade precis med Amex och enligt dom finns det inga fighter DME-CMB efter den 26 okt i systemen.

Min tanke var indragning av linjen eller att det är en säsongslinje, men sedan kollade vi på LHR-CMB, CDG-CMB och FRA-CMB. Efter den 26 okt finns det inga bokningsbara flighter på dessa sträckor heller.

Det är väl lite sent att inte ha sitt vinterprogram ute två månader innan? Eller kan det handla om omstrukturering av bolaget och dess linjer?

Någon som har någon annan förklaring?

Jag misstänker att det är med vintertidtabell att göra. SriLankan förmodligen håller på med att placera om/boka om dem som har bokat Moskva-Dubai-Colombo och antagligen gör de det manuellt.

Källa: SriLankan Airlines Splits Dubai / Moscow Service from late-Oct 2013 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates

Om du vill veta mer rekommenderar jag dig att ringa till SriLankan Airlines.
 
Toppen