Senaste nytt

Stockholm-Boston med SAS i november

Jensik

Medlem
Hej,

Jag kommer flyga från ARN till BOS i november med firman. Då jag är EBG skulle jag vilja flyga så mycket som möjligt av sträckan med SAS.
Vart skulle ni rekommendera mig att byta flyg någonstans? Jag kommer ha incheckat bagage med mig, då jag kommer stanna ca en vecka.

Tacksam för svar då jag aldrig har bytt flyg i USA innan

Jens
 

Jensik

Medlem
Tackar Kastrup och NotRyan! Hur är det med ORD? Är det jobbigare att byta där än vid IAD? Har inga problem att ta ett extra byte i CPH om det skulle behövas :)
 

vega

Medlem
Jag har bytt på alla tre ställen. Det jag tycker är fördelen med EWR är att det går fler flyg därifrån till BOS än IAD. Har fått spendera en natt där då vi missade vårt anslutningsflyg kl 18 till MIA och det inte gick några fler den kvällen. Därför skulle jag välja EWR först, sen ORD och sist IAD (och pga ett extra byte).
 

Jensik

Medlem
Tack vega! Vad är skillnaderna med att byta på de olika flygplatserna? Tar det längre tid på någon av dem att byta mellan inrikes/utrikes flygen?
 

vega

Medlem
Det är tåg mellan terminalerna på både EWR och ORD. IAD är det bara att gå upp en trappa vilket är den enda fördelen att byta där. Men för mig har det gått relativt smidigt både på EWR och ORD. Visst du måste gå ut på "land side" och ta tåget och sedan gå igenom säkerhetskontrollen igen, men med guldkort så får du priority access och kan ta dig igenom snabbare.
 

Kastrup

Medlem
Det är tåg mellan terminalerna på både EWR och ORD. IAD är det bara att gå upp en trappa vilket är den enda fördelen att byta där. Men för mig har det gått relativt smidigt både på EWR och ORD. Visst du måste gå ut på "land side" och ta tåget och sedan gå igenom säkerhetskontrollen igen, men med guldkort så får du priority access och kan ta dig igenom snabbare.

Det där sammanfattar ganska bra, och motiverar mig att välja IAD. Jag är lite skadad som bor ett stenkast från CPH och glömmer att alla inte gör det!
 

Flood

Medlem
Flög GOT-ARN-EWR-BOS förra året och hem via ORD. EWR var kortare avstånd och snabbare byte som kunde göras till fots, medans ORD tog längre tid med tågåkande mellan terminalerna. Det kan förstås säkert variera en hel del med beläggningen och vilken terminal/partner du åker inrikes med. Men jag tyckte EWR var lite bättre av de två.

Annars håller jag med i rekommendation om IAD, den är smidig för byte! Samt ett extra segment med fler poäng för din del som flyger från ARN. :)
 

Jensik

Medlem
Tackar för svaren vega, Kastrup och Flood! :)

Och ännu en fråga, antagligen svår att svara på: Till vilka flygplatser borde det vara lättast att uppgradera flygningarna till? Jag får nämnligen tyvärr bara boka SAS Go, ingen Plus eller Business :( (corporate policy), men ska försöka min lycka med OptionTown eller lite poäng om det inte skulle gå med OT :)
 
Toppen