Senaste nytt

Vad är din mest pinsamma upplevelse på ett hotell?

Pinsamt och pinsamt, men i vart fall blev jag ställd i situationen.
Var för något år sedan i Tokyo med 6-åriga dottern. Sista natten, och vi behöver sömnen. Vid 23-tiden vaknar dottern till och frågar: "Pappa, vad är det som låter? Jag kan inte sova). Och det är förstås inte så konstigt, för den pappiga isoleringen på Shertatonhotellet duger inte för att stänga ute ljudet från det unga paret i rummet intill som kör hårt och högljutt. Jag sluddrar till något om att "hon måste ha ont, somna nu".

30 min senare och sakernas tillstånd är oförändrade. Jag väljer mellan att ringa receptionen och ringa på granndörren, och väljer det senare enligt principen "vilken åtgärd får minst antal personer att tappa ansiktet?". Ingen öppnar förstås, men ljuden slutar och vi kan somna om.
Ni kan ju gissa vilka ljud vi vaknade till morgonen därpå.
 

sembl

Medlem
Radisson i Split för två år sen. Jag och polare hade varit ute och slirat och vi fick den briljanta iden att gå hem för att nyktra till. Under den 25 min långa promenaden så märkte jag självklart inte att jag hade trampat i hundbajs men kommenterade hela tiden att det luktar lilla hela tiden. Vi ankommer till hotellet och hoppar in i hissen och stanken blev olidlig när min polare kollar ner på mina skor och ser att de är besudlade av hundbajs. *Pling* vårat våningsplan och snabbtänkt om man är så ser jag räddningen i fyllan. Heltäckningsmattan i korridoren. Kör fram och tillbaka några gånger på heltäckningsmatten och sen släpar jag skorna och låtsas göra moonwalk. Det resulterar i väldigt långa broms spår på den ljusa heltäckningsmattan. Direkt efter det så kollar jag på min polare, vi kollar bakåt och inser att detta var dumt så vi sprang fort som attan in på vårt rum, där skorna åkte ut på balkongen direkt.

På morgonen skulle vi ner och äta frukost och kan bara säga....den stanken av hundbajs i korridoren var inte att leka med. Det var dock sanerat senare under dagen men de bruna spåren var kvar precis vid hissen.
 
W hotel NYC.. skulle upp och gubb skvätta mitt i natten. slutade med att man öppnade fel dörr och står i hallen, naken och dörren till rummet stängd.
TACKGUD för telefon vid hissen så man kunde ringa ner och få hjälpa.

Att vaktmästarnen sa: "- It happens all the time sir" vet jag inte om det hjälpte.
 
W hotel NYC.. skulle upp och gubb skvätta mitt i natten. slutade med att man öppnade fel dörr och står i hallen, naken och dörren till rummet stängd.
TACKGUD för telefon vid hissen så man kunde ringa ner och få hjälpa.

Att vaktmästarnen sa: "- It happens all the time sir" vet jag inte om det hjälpte.

Som nattportier i 14 år kan du gissa hur många gånger man gjort nya nycklar på nätterna åt folk som gjort detta ;)
 

Bridgeman

Medlem
Detta hände min sons svärfar vi kan kalla honom för Allan. Det är för ett antal år sedan detta hände. Han hade bokat en sista minuten resa genom ett charterbolag för honom & sin fru. Flyg från Arlanda till Mallorca. Kommer ner till flygplatsen på Mallis, i handen resehandlingar klara. Reseledaren möter i ankomsthallen meddelar alla resenärer att det finns bussar med respektive Hotell namn på bussarna. Allan tittar i sina resehandlingar ser att hotellet heter, Hotell Ospec. Allan går snabbt ut, börjar leta efter sin buss hittar ej bussen till deras hotell. Letar upp reseledaren börjar skälla på honom att bara för att de betalat mindre samt att det är en restresa så borde det väl ändå finnas buss till deras hotell. Reseledaren ber den upprörde Allan att få se deras resehandlingar. Han tittar på deras handlingar och påpekar snällt till en mycket upprörd & förbannad Allan att deras hotell inte heter Hotell Ospec utan det står för att de har ett ospecificerat hotell. Allan fick därefter besked om vilket hotell de hade fått ett fint fyrstjärnigt hotell. Allan rodnade och bad så mycket om ursäkt och gick skamset vidare med en fru som skämdes som en hund.
 

Anders Göth

Ny medlem
En glimt från andra sidan portierdisken:

Under studietiden i Uppsala arbetade jag som nattportier på dåvarande Sara Hotell Gillet. Som nattportier är man ensam om att sköta allt på hotellet från kl 23 - från kl 01 även "nattamaten" från köket m.m. Under helgen pågick någon slags EM, jag gissar i någon racketsport, och hotellet var fullbelagt med både idrottsmän och pressfolk. Vid midnatt begärde en reporter från BBC Sports en telefonledning från just portierdisken, han ville ha bakgrundsljudet i den live-rapport han ville ge, direkt i radio BBCs sena sportsändning. Hotellet hade ännu inte bytt ut telefonväxeln, utan hängde kvar i en gammal med pluggar och trådar kors och tvärs.
BBC-reportern får sin linje, och börjar snabbprata sin "sports-cockney" när jag hör hur det ringer till i växeln, ursäktar mig för gästen jag just skulle lägga upp en räkmacka till, kastar mig bakom växlen för att se var det blinkar, och sliter ut sladden vid den röda lampan.
Fel sladd. Och jag lär mig snabbt en väldig massa nya engelska ord som med kraftigt höjd röst framslungas från andra sidan portierdisken ... "You maniac ... " m.m., m.m. Hela hotelllobbyn håller andan.
Jag tystade BBC i direktsändning. Reportern påstod att ca 2 miljoner sportgalna engelsmän nu bankade på sina radioapparater för att få ljud i dem då de blivit berövade en alldeles lysande rapport från EM – det var dessutom tydligen en av några få tillfällen just denne reporter fått för live-rapportering.
Jag försökte sjunka genom golvet. Det gick inte.
 
Toppen