Senaste nytt

Starwood eller Priority Club?

majer

Medlem
Jag har inga erfarenheter av PC, men nog av SPG. Jag var extremt nöjd med SPG som Platinum för ca 3 år sedan. Ganska konsekvent uppgraderingar t.o.m. sviter och många hotell har en lounge man kan använda. Nackdelen med SPG är att jag tycker earn/burn ratio är dålig. Men då jämför jag med Club Carlson och där är earn/burn ratio igen otroligt bra.

Jag tycker du skall fundera på hur du kommer att resa efter LA? Det är onödigt att samla status om man aldrig kommer åt att använda det. Efter att jag flyttade tillbaka till Finland och återgick till att resa i Norden så var SPG värdelöst och nuförtiden använder jag inte alls det. Men om du fortsätter att resa till ställen där du har möjligheten att använda SPG Platinum kortet så rekommenderar jag det varmt.

Tack för svar.
Ptja, i normalfallet har jag en väldigt liten möjlighet att påverka var jag ska bo någonstans. Resplanerna för 2013 lyder, utöver LA: London, Rotterdam och Dubai, ca 2-3 månader per destination.
Intressant med earn/burn ration. Hur länge är poängen giltiga i SPG?
 

ucce

Medlem
"4.2 Forfeiting Starpoints. Except for SVO Owners to whom the obligations in Section 9 apply, Starpoints earned or otherwise obtained by an SPG Member will forfeit without notice if the SPG Member becomes Inactive, even if the SPG Member has achieved SPG Lifetime Gold or SPG Lifetime Platinum status. An SPG Member is considered "Inactive" if during a 12 month period: (a) the SPG Member has not had an Eligible Stay at an SPG Participating Hotel; (b) the SPG Member has not earned or redeemed any Starpoints, or (c) the SPG Member's account has been cancelled."


Är SPG plat nu och är väldigt nöjd med det mesta. Bästa sättet att skaffa det är genom status challenge - 18 nätter på 3 mån sist jag kollade.
 

Homer

Medlem
Hej,

Jag kommer senare i vinter/vår bo minst två månader i Los Angeles.
Troligtvis kommer jag ha möjligheten att välja hotell själv och jag ställer mig då frågan vilken kedja / vilket lojalitetsprogram jag bör välja?
Jag är idag medlem i SPG, men bara med ynka 4 nätter än så länge. Är ej medlem i Priority Club (eller någon annan hotellkedja heller för den delen).

Vad är fördelarna med respektive lojalitetsprogram nämnda ovan?

Tack på förhand!

//Majer


Generellt är det ganska enkelt att tjäna ihop till gratisnätter med Priority Club, de flesta promos baseras på
nätter och vistelser snarare än vad man spenderar så något generellt earn/burn värde är svårt att räkna ut.
OM man kan utnyttja PointBreaks eller Last Minute Rewards finns ingenting som ens är i närheten av Priority Club.
SPG är väl närmast raka motsatsen vad gäller gratisnätter, i synnerhet för toppegendommar, dessutom har de
ganska få egendommar världen över medan PC har 4.500.
Tänker man bo på Intercontinentals ska man absolut fixa Ambassador status, det brukar finnas promokoder
som ger statusen efter några vistelser så man behöver inte nödväntdigtvis betala $200.


Pros & Cons of Priority Club (InterContinental Hotels Group) | LoyaltyLobby

Pros and Cons of Starwood Preferred Guest | LoyaltyLobby
 

majer

Medlem
Generellt är det ganska enkelt att tjäna ihop till gratisnätter med Priority Club, de flesta promos baseras på
nätter och vistelser snarare än vad man spenderar så något generellt earn/burn värde är svårt att räkna ut.
OM man kan utnyttja PointBreaks eller Last Minute Rewards finns ingenting som ens är i närheten av Priority Club.
SPG är väl närmast raka motsatsen vad gäller gratisnätter, i synnerhet för toppegendommar, dessutom har de
ganska få egendommar världen över medan PC har 4.500.
Tänker man bo på Intercontinentals ska man absolut fixa Ambassador status, det brukar finnas promokoder
som ger statusen efter några vistelser så man behöver inte nödväntdigtvis betala $200.


Pros & Cons of Priority Club (InterContinental Hotels Group) | LoyaltyLobby

Pros and Cons of Starwood Preferred Guest | LoyaltyLobby

Tack för alla svar. Ska beakta dem när det erbjuds tillfälle igen.
Nu kommer jag bo på Best Western och har joinat deras lojalitetsprogram. Får se vad det har att erbjuda.
 
Toppen