Senaste material av Erik Ek

  1. E

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Hej, SAS ordnade automatisk hantering av ärenden uppkomna senare än peaken mars-april, därav ibland omvänd ordning. Se historik i tråden för mer info och mina sarkasmer angående detta.
  2. E

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Min resa skulle ha skett 30/4, såg idag att jag fått in pengarna på kortet 23/9, m.a.o. tog det ganska exakt 5 månader. Fick ingen refund notice per mail, dock.
  3. E

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Tack för info, detta är också vad jag antagit från början. Man kan se det som att de då borde ha mer kapacitet, allt annat lika, att hantera de manuella återbetalningarna, när de nya sköts automatiskt.
  4. E

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Tilltron till SAS är på den nivån att en undrar om ett klick på ”Search” följs av ett besked ”Tack för att du byt din refund till en voucher.” Fantastiskt att SAS efter sju månader fått fram ett automatiskt system som automatiskt genererar ett ”god dag yxskaft” istället för att kundservice på...
  5. E

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Jag har från början utgått från att återbetalningarna till resenärer är en kran SAS skruvar av och på efter att deras övriga åtaganden är uppfyllda och utifrån deras kassaflödesprognos.
  6. E

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Hej, Är det någon som har aktuell status på de ärenden som skickats till Kronofogden? Ger de effekt eller är det bortkastad tid och pengar? Den senaste infon jag har är en artikel på DI från 18/8 där det anges att fogden har ärenden under behandling men att några också avskrivits då anmälaren...
  7. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    Även där tänkte vi lika; dock var deras svar att hela resan betraktas som inställd av dem när utresan ställs in.
  8. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    Helt enig, det du beskriver är vad som orsakade min osäkerhet. Jag löste det som sagt enligt ovan. Lycka till!
  9. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    Jag upplevde det som oklart, helst efter gårdagens felaktiga uppdatering, och det krävdes för min del två oberoende kontakter med SAS för att nu vara trygg i att de honorerar kundens rättighet att ansöka om kontantersättning. Jag bad kundservice via telefon utföra ansökan för att lägga över...
  10. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    UPPDATERING: SAS bekräftar att det var ett fel i uppdatering, som nu är åtgärdat.
  11. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    SAS har ändrat informationen på hemsidan. Nu uppger de att vid bruk av avbokningsalternativet återbetalas pengar utifrån biljettypen, d.v.s. enbart skatt vid t.ex. SAS Go. Gissar att åtgärden är för att spara likviditet (och så får de kunder som orkar kräva återbetalning via ARN).
  12. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    Tack för svar. Hur skall ditt svar tolkas: 1. I och med att SAS erbjuder ombokning (samt även voucher) behöver de inte erbjuda full återbetalning. 2. Kunden är berättigad till att kunna VÄLJA mellan ombokning eller full återbetalning.
  13. E

    Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

    Hej, Jag har lusläst alla villkor hos SAS men tycker fortsatt inte att det är uppenbart att min inställda resa (SAS Go) är beviljad återbetalning. Detta då all informationsföring, av förklarliga skäl, är vinklad mot att få kunden att välja voucher. T.ex. när jag påbörjar en ansökan om...
Toppen