Det är märkligt att dåligt väder bara drabbar selekterade flygbolag. Jag har ett case med LH och ett med SAS där de skyller på dåligt väder. Det märkliga är att andra bolag lyfte och landade om timme samtidigt…Blev flygadvokater på de. Får se hur det faller ut.
Jag var med om det strax före jul på en kortflygning. Men då var det snöstorm och kraftiga förseningar och kaos, så jag har full förståelse för att de inte hade haft möjlighet att äta. Dessutom varade ”pausen” Max 10 min, inget direkt problem.
Hej
Är det någon som vet vad det var för väder i Frankfurt Fredag 1 dec på förmiddagen (dvs var där). Jag fick en flight Zürich-FRA inställd 22h innan avgång (alltså redan vid lunch 30 november). Nu hävdar LH att detta är väderrelaterat. Vädret i Zürich var utmärkt för jag flög därifrån samma...
Jag är ytterst tveksam till det. De kan naturligtvis införa ett generellt fotograferingsförbud men att förbjuda fotografering av personalen är mera tveksamt, avtalsvillkor måste ju vara skäliga och att vara på arbete anses inte vara en integritetskänslig situation i Sverige. Men återigen...
Detta har gällt länge på många flyg eftersom lagar i många länder förbjuder att man fotograferar personer utan tillstånd. Detta gäller dock ej i Nordiska länder och SAS kan ju tycka att man inte får fotografera men de har ingen som helst laglig grund att göra något om någon i alla fall...
Om flyget är i tid är det inga problem. Bara rakt ut genom ankomsthallen och sedan ta till höger efter tullen . Gå 200 m. Max 10 min från du kommit av planet
Tror också det är skälet i tex Oslo är det ju bara vissa bolag där man kan gå genom det snabba tullfiltret utan att hämta ut bagaget. Dvs de läser alltid upp meddelandet men med olika info för olika skandinaviska huvudstäder ( minns faktiskt inte hur det är i CPH, men kan inte minnas att de...
Fast du får väl inte handla tax-Free om du inte är utomlands mer än 24timmar? Sedan tror jag iofs inte det kontrolleras, men har för mig att regeln är så
Vet inte om kön brukar vara lång in till non-Schengen (passkontroll) Men i Schengen Security har jag aldrig väntat mer än 5 min med fast-track och utan fast-track brukar det inte vara särskilt mycket längre väntan. Åker ett par gånger per år, dock oftast på kvällen.
Har lite svårt att förstå varför någon skall hoppas att SAS lägger ned. De enda som har intresse av det är väl nuvarande eller framtida konkurrenter. Det är ett privat bolag och svensk och norska staten har dragit sig ur eller är på väg ut. De enda som har något att riskera på att SAS är kvar är...
Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar. Inget av det där är ju gratis idag på de billigare biljetterna. Kostnadstrukturen har med andra saker att göra. Dyra leasingkontrakt, dyra löner men framförallt väldigt mycket gamla skulder som en del andra bolag inte har. Norwegian har ju till exempel...
Jag flyger SAS i jobbet när det är snabbast och priset blir inte så stor skillnad när man annars skall lägga till fast-tryck och bagage med Norwegian (förutsatt att man har status). Wizz och Ryan är inte options eftersom de ofta inte trafikerar mina destinationer och dessutom kostar det...