Fast det är ju det som förslaget till trådstartaren innebär: checka bara in bagage till Köpenhamn. Hämta ut bagage, byt avgång enligt förmånen, checka in bagaget på nytt till ny avgång alternativt enligt ursprungsbokning. :)
Hotell: Clarion Arlanda
Nätter: 1
Bokat: Standard dubbelrum (poängnatt, kampanj 15K)
Fick: Svit, vån 12
Status: Platinum
I mitt tycke ett av Strawberrys bästa hotell sett till förmåner. Alltid uppgradering efter bokning ett steg, till dag för incheckning oftast till stora sviterna, aldrig några...
Intressant! Priset nedbrutet, per natt, är i såfall: €36 + €4.
€36 = ungefär 410 SEK vilket skulle vara överensstämmande med det belopp som *ibland* finns i bakgrunden vid uttag av poängnätter. Det verkar vara en administrativ åtgärd hos Strawberry som vi sällan ser/märker av förutom vid vissa...
Det här med hur viktigt det är om avgången är från Terminal 2 eller annan terminal låter jag vara osagt. Det har, historiskt, funnits medarbetare på loungen som varit mer nitiska med avgång från T2 än andra. Lounge Buddy skriver:
Och BRA har kört både Helsingfors och Århus ett tag nu. :-)
https://press.flygbra.se/posts/pressreleases/bra-tillbaka-i-finland---premiar-idag-for-nya
https://press.flygbra.se/posts/pressreleases/bra-lanserar-ny-direktlinje-till-danska-arhus
Den här texten ligger på sidan: https://www.sas.se/eurobonus/home/
Nu är det ju inte "lägga till" en flygning som gäller för dig men jag kan tycka att slutresultatet är ungefär det samma. Hade du väntat till tillgänglighet öppnats till GOT-CPH så hade det inte varit en diskussion utan...
Det låter som att kundtjänst hänvisar till punkten 4.3 i medlemsvillkoren:
Övernattning i samband med paketpriser (konferenspaket, spapaket, hel- och halvpension med mera), där logi står för en del av totalpriset men det inte är specificerat hur stor andel, ger 1000 bonuspoäng/natt.
Sen om...
Det har vid normala omständigheter varit ”fem arbetsdagar” men allt som oftast är det klart snabbare än så.
Gjorde till familjemedlem i somras: ansökte på fredagen vecka 1, fanns att hämta på önskad ort onsdag förmiddag vecka 2.
”När dörrarna öppnas och passagerarna tillåts att stiga av” om jag inte missminner mig.
Om du kan spåra flighten via Flightradar24 så kanske det kan hjälpa lite?
Har haft mina diskussioner med Vox gällande just detta. Senaste budet var ”vi uppgraderar enligt de rumstyper som är bokningsbara via Nordic Choice (Strawberry), därför är uppgradering inte möjligt till våra sviter då dessa enbart går att boka via vår egen site”.
Sen kör ju jag mitt egna...