Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

Jag upplever också att det inte är någon skillnad längre om man knappar in EB-numret eller inte, samma kötid. Dock tror jag de ser EB-numret när man kommer fram och snabbare kan hjälpa en med ärendet.
 

J-R

Medlem
”EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettider
Vid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.”

Från SAS hemsida. Är det detta som är skillnaden för guld och diamant vs övriga, d v s öppettiderna??
 
3 samtal igår! Blev ruskigt frustrerad när jag hittade platser som öppnat sig för en mer direkt väg till Dubai nu på söndag!

Första 47 min (bröts när det kopplades fram) svensk agent

Andra 9 min (hjälpte mig så gott hon kunde men fick inte ställa ut min ombokning, bad mig ringa svenska supporten) engelsk agent!

Tredje 1h20min min (Såg problemet jag hade, ombokning med knappt 36h kvar till avgång, sa ändå att han inte kunde hjälpa mig) svensk agent!

Är EBD och tycker detta är f*n under all kritik. De följer ju knappt sina egna ombokningsregler när de 90% av agenterna måste skicka biljetten till Eurobonus supporten som bara jobbar vardagar. Den engelska agenten var väldigt hjälpsam men kunde inte ens räkna ut skatternao_O…..

Nu har jag en biljett med dubbla utresor på där den tidigare utresan är utställd och den andra på hold! Hoppas verkligen de kan lösa mitt problem idag när de öppnar, har snart bara 24h kvar till avgång:rolleyes:
 

eddo

Medlem
”EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettider
Vid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.”

Från SAS hemsida. Är det detta som är skillnaden för guld och diamant vs övriga, d v s öppettiderna??
Jag undrar om ens det stämmer längre? När jag ringt utanför de ordinarie öppettiderna har jag aldrig kommit fram. Tidigare som EBG och senaste gångerna som EBD. Någon som vet vilka tider som gäller för EBD?
 
3 samtal igår! Blev ruskigt frustrerad när jag hittade platser som öppnat sig för en mer direkt väg till Dubai nu på söndag!

Första 47 min (bröts när det kopplades fram) svensk agent

Andra 9 min (hjälpte mig så gott hon kunde men fick inte ställa ut min ombokning, bad mig ringa svenska supporten) engelsk agent!

Tredje 1h20min min (Såg problemet jag hade, ombokning med knappt 36h kvar till avgång, sa ändå att han inte kunde hjälpa mig) svensk agent!

Är EBD och tycker detta är f*n under all kritik. De följer ju knappt sina egna ombokningsregler när de 90% av agenterna måste skicka biljetten till Eurobonus supporten som bara jobbar vardagar. Den engelska agenten var väldigt hjälpsam men kunde inte ens räkna ut skatternao_O…..

Nu har jag en biljett med dubbla utresor på där den tidigare utresan är utställd och den andra på hold! Hoppas verkligen de kan lösa mitt problem idag när de öppnar, har snart bara 24h kvar till avgång:rolleyes:
Uppdatering i ärendet. Idag ringer jag in 30 sekunder innan klockan slår 09:00 och jag kommer in DIREKT!

Säger att jag har mindre än 24h kvar och vill ha biljetten utställd, inte bara för att jag vill veta hur mitt resande skall se ut men också för jag behöver boka en extra hotellnatt osv. Blev även ombedd av agenten igår att ringa tillbaka idag när deras "mentorer" ska finnas på plats!

Agenten ber mig vänta och sätter mig på hold i max 1 min innan han kommer tillbaka och säger: - Den står på kö och kommer ställas ut under dagen.

Jag: - Men jag har inte ens fått veta skatter, lagt in betalkort eller något....

Agenten: - Okey, ja jag skall se här (med en osäker röst)

Blir satt på hold igen, och det är 20 minuter sedan, 20 MINUTER på hold!!!!
Efter 20 min säger han: - Ja men vi kan ta och lägga in kortet i alla fall och så skall biljetten ställas ut under dagen.

Jag: - Så kommer detta ske innan klockan 12? Eller 16? För jag skall åka imorgon bitti!

Agenten: - Det sker under dagen, den är inskickad för biljettering.

Nu kommer väntan, vi får se helt enkelt men om inget hänt vid 14:00 idag kommer jag ringa igen! Har SAS dragit ner på träningen så mycket att agenterna inte blir upplärda ordentligt? Menar de måste ju finnas någon på plats som kan assistera om några frågor dyker upp :(
 

Gnopps

Medlem
Ringde förra veckan för att ändra en bokning.

Samtal 1
Valde engelska och blev efter 30 min kopplad till en (dansk?) agent som hette R. Efter ett tag bad han mig vänta och satte mig på vänt, samtalet bröts några sekunder senare.

Samtal 2
Valde engelska och fick efter 30 min väntetid samma agent R. Jag presenterade mig och sa att förra samtalet bröts. Då bryts samtalet igen.

Samtal 3
Valde engelska och fick återigen vänta 30 min sen återigen fick jag R på linjen. Skrattande sa jag att samtalet visst brutits två gånger nu. Då bröts samtalet.

Samtal 4
Valde svenska och väntade 20 min. Fick hjälp av en agent och ändringen genomfördes.

Jag misstänker att R avsiktligt kopplade ner mig för att ändringen var komplicerad. Jag har haft samma jobb som R på ett annat flygbolag så är fullt trevlig och respektfull, tror alltså inte att det hade med mig att göra utan att R inte ville ha min bokning.
 
Toppen