Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart ser du denna info, dvs att läkarintyg måste utfärdas? Lyckas inte hitta detaljerna kring den delen
Requirement for Proof of Negative COVID-19 Test or Documentation of Recovery from COVID-19 | CDC

Du kan se det under FAQ "test o vaccination documentation requirements". Sedan t.ex. vad de skriver om hemmatest eller vilken info som måste vara inkluderad i testresultatet. Där resultatet måste vara i pappersform med svaret, personuppgifter m.m. vilket man ju i Sverige får av läkare som skriver ut testresultat.
 

squeezen

Medlem

Resetokig

Medlem
Nu kommer en lite sen och tråkig fråga. Kompisen har bokat sitt antigentest med Kry och fick sitt testbevis via ehälsomyndigheten. Utformningen är lik vaccinationsbeviset och innehåller inte passnummer eller underskrift. Bör detta funka ändå? Hen dubbelkollade att det skulle ingå ett resebevis, men detta är allt som kom. Jag testade via vaccina och fick ett separat reseintyg.
 

jb2731

Medlem
Nu kommer en lite sen och tråkig fråga. Kompisen har bokat sitt antigentest med Kry och fick sitt testbevis via ehälsomyndigheten. Utformningen är lik vaccinationsbeviset och innehåller inte passnummer eller underskrift. Bör detta funka ändå? Hen dubbelkollade att det skulle ingå ett resebevis, men detta är allt som kom. Jag testade via vaccina och fick ett separat reseintyg.
Funkade för mig och frugan! Är i USA nu.
 
  • Gilla
Reactions: JPE

JPE

Medlem
Kanske borde byta namn på tråden till "Kan detta betyda att USA stänger ner?". Ska själv åka till Hawaii över nyår och börjar bli smått orolig över att resan inte blir av nu när Omikron-varianten börjar sprida sig.
 

Per A

Medlem
Kanske borde byta namn på tråden till "Kan detta betyda att USA stänger ner?". Ska själv åka till Hawaii över nyår och börjar bli smått orolig över att resan inte blir av nu när Omikron-varianten börjar sprida sig.

Vi får helt enkelt följa utvecklingen. Än så länge ligger fokus på några afrikanska länder. Fortsättningen lär nog utkristallisera sig under veckan.

U.S. issues 'Do Not Travel' advisory for eight African countries | Reuters
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen