Senaste nytt

SAS Mastercard Premium dubbla poäng 26-28 Nov 2021

imartin

Medlem
Hamnar man inte felt då med tanke på att det är ett UK kort och deras midnatt inträffar vid 01 i Sverige. Så har det varit tidigare åtminstone om jag kommer ihåg rätt.

Isf ligger jag illa till och går miste om 3000 poäng, i research syfte :D Inte hela världen.

Tanken med att det skulle kunna spela roll i vilket land Curve kortet är utgivet slog mig inte. Insåg att det fanns en viss risk oavsett med att köra GBIT så snart klockan hade slagit 0:01, men lyckades inte klara Marshmellow testet, tydligen :D

Tänkte att kampanjen har ingenting med Curve att göra, utan genomförs av SAS MC. Så det som borde vara avgörande (enligt min logik) är vilket datum transaktionerna bokförs på SAS MC kortet. Jag testade med en liten transaktion först, och det stod "26 Nov" som datum i SAS MC appen. Just nu står alla som 26 Nov. Men visserligen fortfarande som "reserverade". Så om det är så som du säger, då borde transaktionerna hamna på den 25 nov istället när de har bokförts. Jag hoppas så klart du har fel :)

Jag återkommer med facit när transaktionerna är bokförda.
 

Berglund

Medlem
Tänkte att kampanjen har ingenting med Curve att göra, utan genomförs av SAS MC. Så det som borde vara avgörande (enligt min logik) är vilket datum transaktionerna bokförs på SAS MC kortet.
Din logik är fel.

En korttransaktion ”sker” inte där du har ditt kort utgivet utan ”sker” eller anses ske där säljaren har sitt säljställe.

Om du förstår vad en Curvetransaktion är, att de lägger ut pengar för din räkning vid köpet och precis därefter säljer e-money till dig och kvittar mot din skuld, då förstår du också var själva köpet som sker på SAS Mastercard anses ha ägt rum. Det behöver nämligen inte vara på samma plats eller tidszon som själva Curvekorttransaktionen har skett.
 

Xilan

Medlem
Insåg att det fanns en viss risk oavsett med att köra GBIT så snart klockan hade slagit 0:01, men lyckades inte klara Marshmellow testet, tydligen :D
Men jag var ju så himla sugen på Marshmallows!
Det är ett test som de flesta bommar på den första gången man får chansen dagen innan SAS MC har dubbla poäng. Mig själv inkluderad.
Ett annat vanligt fel på samma tema att man är lite för ivrig är att damma på med för många GBIT på för kort tid. Risken då är att någon spärr slår till nånstans. Bättre att ta en eller två, vänta 20 min, en eller två till osv.
 

Emil123

Medlem
Gör helst alla tänkta inköp idag också, att göra ex. online-köp på söndag är inte att rekommendera då detta ibland loggas först på mån/tis. Några har väl lyckats få dessa poäng ändå efter mail, men kan ju vara skönt att slippa strula med det.
 

imartin

Medlem
Din logik är fel.

En korttransaktion ”sker” inte där du har ditt kort utgivet utan ”sker” eller anses ske där säljaren har sitt säljställe.

Om du förstår vad en Curvetransaktion är, att de lägger ut pengar för din räkning vid köpet och precis därefter säljer e-money till dig och kvittar mot din skuld, då förstår du också var själva köpet som sker på SAS Mastercard anses ha ägt rum. Det behöver nämligen inte vara på samma plats eller tidszon som själva Curvekorttransaktionen har skett.

Tack för förklaringen.
Transaktionerna är bokförda nu och de mycket riktigt hamnade på den 25:e. Irriterande. :(:mad: Men men, man lär sig bäst av ett misstag när det gör lite ont.
 

Fidde

Medlem
Curve genomför, åtminstone på mitt konto, transaktionerna i Vilnius. Hade ändå inte chansat utan bättre att ta köpet senare eller köra GBIT.
 
  • Gilla
Reactions: hco

donski

Medlem
Ni har väl inte glömt?:D
Eller GBIT:ar alla för fullt..

Njä efter ~100 GBIT transactioner och 60K kr kommer jag inget vidare sedan lördag kväll. Kortet vill inte mer :confused:. Det verkar gå någon gräns där. Fast jag har varit försiktig tyckte jag och gjort max 2 GBIT per 10 minuter.
 
Toppen