Senaste nytt

AMEX Travel - fördelar?

kilu00

Medlem
Förutom att AMEX Travel är en vanlig resebyrå, finns det några fördelar som kortmedlem? Jag bokade precis ett inrikesflyg till samma pris som hos operatören själv. Är det fortfarande dubbla Membership Rewards som tidigare? Något annat till deras fördel?
 

Berglund

Medlem
Av och till kan man hitta bra hotellpriser hos Amex Travel. Har du något av de dyrare korten kan du då få en mer eller mindre garanterad uppgradering just för att du bokar genom Amex Travel. Hos flera hotellkedjor, exempelvis Hilton, räknas bokningar genom Amex Travel dessutom på ett sätt så att de dessutom ger vanliga Hiltonpoäng och dina vanliga medlemsförmåner.
 

Hachans

Medlem
Av och till kan man hitta bra hotellpriser hos Amex Travel. Har du något av de dyrare korten kan du då få en mer eller mindre garanterad uppgradering just för att du bokar genom Amex Travel. Hos flera hotellkedjor, exempelvis Hilton, räknas bokningar genom Amex Travel dessutom på ett sätt så att de dessutom ger vanliga Hiltonpoäng och dina vanliga medlemsförmåner.

Hotell är bra att kolla där. Jag bokade rum i Vegas för halva priset mot vad hotellet själv skulle ha, inklusive resort fees. Sen blev det pandemi och allt uppskjutet så bokade av igen. Men det finns bra deals!
 

Highbury

Medlem
Pre-Corona gick det ibland att hitta platser på flyg som inte fanns på flygbolagets egna sida upplevde också att man fick bättre bemötande från hotellen än om man ex bokat via hotels eller booking. Jag hade amex travel som min primära resebokning och upplevde det som smidigt och väl fungerande om man skulle ha både hotell och flyg.
 

DavveP

Medlem
Hej! Vet någon om man med Platinum kort (privat) kan ringa in och boka en resa som inte finns via AMEX Travels webb? Jag brukar boka direkt men vill åka till Köpenhamn (fr Sthlm) via Zurich med Swiss, och verkar behöva boka detta via resebyrå. :(
 

ekf

Medlem
Hej! Vet någon om man med Platinum kort (privat) kan ringa in och boka en resa som inte finns via AMEX Travels webb? Jag brukar boka direkt men vill åka till Köpenhamn (fr Sthlm) via Zurich med Swiss, och verkar behöva boka detta via resebyrå. :(
Inte ett svar på frågan, men har du provat lufthansas segment-by-segment sökning?
 

Protein48

Medlem
Er dette bekreftet skriftlig?
I våras när jag bokade Conrad Algarve kunde man specifikt uppge vilket frequent hotel program man hade och samma sekund som bokningen gick igenom syntes bokningen även på mitt hhonorkonto.

När jag nu skulle boka annat Hilton så fanns inte rutan för "frequent hotel program" kvar. Vet inte om man nu mer måste regeistrera i efterhand eller om möjligheten att även samla poäng har försvunnit.
 
Toppen