Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

NotRyan

Medlem
Jag okynnes-postar bilder på den igenbommade loungen varje gång jag besöker GOT. Senast var Onsdag förra veckan och då var den fortfarande stäng. Kommer vara där på Måndag igen så vi får se, men jag har inga som helst förhoppningar.
Jag vet inte om det hjälper så mycket ;) Du skulle kanske fixa fram e-mail adressen till loungeansvarig på SAS och skicka varma hälsningar från Göteborg, med en dagsaktuell bild på den stängda loungen varje gång du åker förbi :D
 

GOTBound

Medlem
Hjälper det om kundbasen bestående av Plus resenärer utan status och de SAS resenärer med EBG och EBD röstar med fötterna och flyger LH istället [eller BA, KL, AF]?

Nej, eftersom denna delen av kundbasen enligt SAS är för liten för att själva hålla SAS loungen på GOT öppen för tillfället så spelar det tyvärr är ingen roll. Det är först när tillströmningen av Plus resenärer utan status och de SAS resenärer med EBG och EBD som inte är baserad i GOT's upptagningsområde tilltar som det finns ett underlag enligt SAS.
Ungefär så ser SAS på GOT överlag enligt mig.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Hjälper det om kundbasen bestående av Plus resenärer utan status och de SAS resenärer med EBG och EBD röstar med fötterna och flyger LH istället [eller BA, KL, AF]?

Nej, eftersom denna delen av kundbasen enligt SAS är för liten för att själva hålla SAS loungen på GOT öppen för tillfället så spelar det tyvärr är ingen roll. Det är först när tillströmningen av Plus resenärer utan status och de SAS resenärer med EBG och EBD som inte är baserad i GOT's upptagningsområde tilltar som det finns ett underlag enligt SAS.
Ungefär så ser SAS på GOT överlag enligt mig.

Om jag ska vara ärligt tror jag inte SAS loungen någonsin kommer öppna på GOT igen.

Jag tror vi framöver bara kommer se lounger på ARN, OSL och CPH. Resten försvinner. Framförallt när de märkt att kunderna kommer ändå.
 

NotSas

Medlem
Hjälper det om kundbasen bestående av Plus resenärer utan status och de SAS resenärer med EBG och EBD röstar med fötterna och flyger LH istället [eller BA, KL, AF]?

Nej, eftersom denna delen av kundbasen enligt SAS är för liten för att själva hålla SAS loungen på GOT öppen för tillfället så spelar det tyvärr är ingen roll. Det är först när tillströmningen av Plus resenärer utan status och de SAS resenärer med EBG och EBD som inte är baserad i GOT's upptagningsområde tilltar som det finns ett underlag enligt SAS.
Ungefär så ser SAS på GOT överlag enligt mig.
Precis så är det
 

palmen

Moderator
Vet inte om någon sagt det men man kommer in på vinga loungen nu med EBG , flög till Bryssel med SN , då SAS loungen var stängd så testade jag Vinga.. gick galant. Ganska dåligt utbud dock!
Nej det är inte EBG i sig som ger dig access. Det är Brussels som valt att kontraktera Vinga loungen (samt övriga i LH-gruppen). Dvs de nyttjar Vinga för sina resenärer nu istället för SAS loungen. Åker du sas som EBG kommer du inte in i Vinga (om nu inget ändrats idag).
 
Toppen