Senaste nytt

Munskydd SAS

kilu00

Medlem
Är det fortfarande krav på munskydd med SAS Inrikes? Flugit med BRA och Air Leap som ingen kräver munskydd. Nu när jag checkar in med SAS står det som krav? Stämmer det ännu?
 

011430121

Medlem
Läste det, men var senast uppdaterat i juni under rubriken om munskydd därav min fråga då Folkhälsomyndigheten ändrat sina rekommendationer sedan dess.

Då är det fortfarande aktuellt, utifrån din erfarenhet. Tack!
FHM är svenskt, SAS har tre hemmamarknader så de har egna regler om det inte är lag i något land.
SAS har ändrat sina krav på munskydd under pandemin i början var tyg och jag såg även folk med skavs runt munnen tillåtet, men inte längre.
 

kilu00

Medlem
FHM är svenskt, SAS har tre hemmamarknader så de har egna regler om det inte är lag i något land.
SAS har ändrat sina krav på munskydd under pandemin i början var tyg och jag såg även folk med skavs runt munnen tillåtet, men inte längre.

Som jag skrev gällde frågan inrikesflygning. Även till exempel BRA flyger utrikes men har till skillnad från SAS tagit bort kravet inrikes Sverige.
 

Berglund

Medlem
Som jag skrev gällde frågan inrikesflygning. Även till exempel BRA flyger utrikes men har till skillnad från SAS tagit bort kravet inrikes Sverige.
Fast som @011430121 skrev ovan, så har SAS till skillnad från BRA - tre hemmamarknader. Det handlar alltså inte bara om att ”ha utrikesflygningar”. Onekligen blir det enklare för dem att ha samma överallt inom SAS.

Det är munskydd på som gäller, även inrikes Sverige, punkt.
 
Last edited:
Toppen