Senaste nytt

SAS Webshopping

MLG55

Medlem
Använd funktionen i portalen för att efterregistrera ditt köp. Om du besökt handlaren via portalen så har portalen registrerat detta.
Det som oroar mig är att företaget hävdar att jag inte gått genom portalen, vilket syns med klockslag på SAS portalen att jag gjort.
Är rädd att de ändå kommer hävda det och jag blir utan poäng.
Vet dock inte hur stor makt SAS har i frågan om de pressar företaget eller inte.
Tror att mina rättigheter såsom ångerrätt eller liknade om jag nu har några? hinner löpa ut innan det är utrett.
 

MLG55

Medlem
Testa regga köpet här Ej registrerade point - SAS EuroBonus Online Shopping
Om du väljer "Greenely" från listan borde det komma upp där minst ett datum då du klickade dig fram till Greenely via SAS portalen.

Samtidigt kan du ju meddela Greenely att du använder din ångerrätt om de inte vill ge dig de 5000 poängen. Då är det upp till dem.

Själv registrerade jag mig för erbjudandet för några veckor sedan. Fick poängen häromdagen, trots att själva leverantörsbytet först kommer ske juli 2022. Så det är ganska kundvänligt från Greenely tycker jag. De kommer inte se en spänn från mig på ett bra tag och ändå bekostar de poängen nu.
Fick du mailet från SAS portalen att de reggat ditt köp?
 

Syversen

Medlem
Det som oroar mig är att företaget hävdar att jag inte gått genom portalen, vilket syns med klockslag på SAS portalen att jag gjort.
Är rädd att de ändå kommer hävda det och jag blir utan poäng.
Vet dock inte hur stor makt SAS har i frågan om de pressar företaget eller inte.
Tror att mina rättigheter såsom ångerrätt eller liknade om jag nu har några? hinner löpa ut innan det är utrett.
Portalen hanteras av en partner till SAS och även om det krånglar ibland så brukar de hantera frågor bra. Börja med att efterregistrera och ta det därifrån.
 
Skulle behöva lite råd!
Gick genom portalen till Greenely för tecknande av El-avtal då de hade kampanj med 5000 Eurobonuspoäng i helgen.
Fick aldrig någon bekräftelse från SAS portalen att de registrerat köpet.
Kontaktade Greenely kundtjänst och de hävdar att jag gått direkt via deras hemsida vilket inte alls stämmer.
Utan jag gick via portalen och reggade mig. Då jag aldrig ens hört talas om detta företag överhuvudtaget
Några tips vad jag kan göra?
Ångerrätt eller liknande!
Gjorde detta erbjudande när det var 6000 poäng. Oerhört struligt trots gick via portalen. SAS Online shopping skyller på Greenely och Greenely på SAS online shopping. Tog mig ca 6 månader att få poängen efter MÅNGA om och men. Har många andra liknande erfarenheter där jag inte ens fått poängen. Låg mellan 500-2000 och där har jag inte orkat strida trots jag gjort alla rätt och uppfyllt villkoren. Vissa företag får man ju poängen för efter någon ynka timme...
 

imartin

Medlem
Fick du mailet från SAS portalen att de reggat ditt köp?

Ja, mitt köp blev reggat ordentligt och jag fick mejlet om detta. Däremot blev ett annat köp som jag gjorde nyss inte reggat, nämligen Marley Spoon. Där väntar jag på efterregistrering. Verkar alltid vara lite av en lotteri med portalen.
 
Ja, mitt köp blev reggat ordentligt och jag fick mejlet om detta. Däremot blev ett annat köp som jag gjorde nyss inte reggat, nämligen Marley Spoon. Där väntar jag på efterregistrering. Verkar alltid vara lite av en lotteri med portalen.
Marley spoon tog också dryga halvåret att få (efter många mail) hello fresh gick snabbt och smidigt.
 

Hachans

Medlem
Gjorde detta erbjudande när det var 6000 poäng. Oerhört struligt trots gick via portalen. SAS Online shopping skyller på Greenely och Greenely på SAS online shopping. Tog mig ca 6 månader att få poängen efter MÅNGA om och men. Har många andra liknande erfarenheter där jag inte ens fått poängen. Låg mellan 500-2000 och där har jag inte orkat strida trots jag gjort alla rätt och uppfyllt villkoren. Vissa företag får man ju poängen för efter någon ynka timme...

Japp, sen kommer de på att de kan skylla på adblocks och diverse privacy inställningar i webbläsaren som gör att nödvändiga kakor inte följer med. Då kan man inte göra något längre.

Har fått köra med Edge i inkognitoläge för att det ska funka, det är det enda jag använder Edge till.
 
Toppen