Senaste nytt

SAS Webshopping

ante_77

Medlem
Därtill att de krånglar med att betala poängen. Plus att de Räknar i DKK, utan moms, utan frakt.

Samt att köpet inte debiteras förrän varan skickas, så trots att man tajmat "Dubbelpoäng helg på MC", så debiteras köpet några dagar senare när godset skickas.

Det lät ju mindre bra.
Jag gjorde min beställning via HiFi-klubben då det var dubbla poäng där.

Som företag borde dom veta att man inte leker med kundernas poäng.
Jag lär inte göra någon beställning därifrån.
 

Jönsson

Medlem
Därtill att de krånglar med att betala poängen. Plus att de Räknar i DKK, utan moms, utan frakt.

Samt att köpet inte debiteras förrän varan skickas, så trots att man tajmat "Dubbelpoäng helg på MC", så debiteras köpet några dagar senare när godset skickas.
Handlade för stora slantar på Sonos i början av juni. Poängen har stått som ”på väg” i tre månader nu. Dags att skicka påminnelse.
 

Dawes

Medlem
Kanske fördommar, men är det inte just sånahär företag det brukar vara svåra problem med att säga upp saker o ting?
Absolut en sak att beakta, en snabb runda på google brukar kunna ge en fingervisning.
Sedan är det väl en chansning om poängen ryker i samband med retur, brukar ju också kunna framgå.
 

MLG55

Medlem
Skulle behöva lite råd!
Gick genom portalen till Greenely för tecknande av El-avtal då de hade kampanj med 5000 Eurobonuspoäng i helgen.
Fick aldrig någon bekräftelse från SAS portalen att de registrerat köpet.
Kontaktade Greenely kundtjänst och de hävdar att jag gått direkt via deras hemsida vilket inte alls stämmer.
Utan jag gick via portalen och reggade mig. Då jag aldrig ens hört talas om detta företag överhuvudtaget
Några tips vad jag kan göra?
Ångerrätt eller liknande!
 

Syversen

Medlem
Skulle behöva lite råd!
Gick genom portalen till Greenely för tecknande av El-avtal då de hade kampanj med 5000 Eurobonuspoäng i helgen.
Fick aldrig någon bekräftelse från SAS portalen att de registrerat köpet.
Kontaktade Greenely kundtjänst och de hävdar att jag gått direkt via deras hemsida vilket inte alls stämmer.
Utan jag gick via portalen och reggade mig. Då jag aldrig ens hört talas om detta företag överhuvudtaget
Några tips vad jag kan göra?
Ångerrätt eller liknande!

Använd funktionen i portalen för att efterregistrera ditt köp. Om du besökt handlaren via portalen så har portalen registrerat detta.
 

imartin

Medlem
Skulle behöva lite råd!
Gick genom portalen till Greenely för tecknande av El-avtal då de hade kampanj med 5000 Eurobonuspoäng i helgen.
Fick aldrig någon bekräftelse från SAS portalen att de registrerat köpet.
Kontaktade Greenely kundtjänst och de hävdar att jag gått direkt via deras hemsida vilket inte alls stämmer.
Utan jag gick via portalen och reggade mig. Då jag aldrig ens hört talas om detta företag överhuvudtaget
Några tips vad jag kan göra?
Ångerrätt eller liknande!

Testa regga köpet här Ej registrerade point - SAS EuroBonus Online Shopping
Om du väljer "Greenely" från listan borde det komma upp där minst ett datum då du klickade dig fram till Greenely via SAS portalen.

Samtidigt kan du ju meddela Greenely att du använder din ångerrätt om de inte vill ge dig de 5000 poängen. Då är det upp till dem.

Själv registrerade jag mig för erbjudandet för några veckor sedan. Fick poängen häromdagen, trots att själva leverantörsbytet först kommer ske juli 2022. Så det är ganska kundvänligt från Greenely tycker jag. De kommer inte se en spänn från mig på ett bra tag och ändå bekostar de poängen nu.
 
Toppen