Senaste nytt

Vägen till Kina

flatwhite

Medlem
Nu är det tidig morgon på dag 19.
Luftkonditioneringen fungerar inte sedan 12 timmar och det är 27,5 grader på rummet fast det är 16 grader utomhus och mitt i natten. Detta kommer bli en jobbig dag om det inte fixas. Jag skrev ett nödmejl till IHG Customer Service och lade till att jag faktiskt är Gold Elite och att detta är oacceptabelt. Inte så mycket status men lite iallafall.
Vill de göra folk sjuka inför sista PCR testet kan man undra.
Om du kan leva med ljudet skulle jag rekommendera att du slår på duschen med kallvatten för att kyla luften i rummet (är det en nödsituation så är det). Kanske det kan sänka temperaturen några grader i väntan på reparation. Kudos för din otroliga uthållighet!
 

Glenn E

Medlem
Fortfarande ingen luftkonditionering men jag har en fläkt. Vid den här tiden var det 29 grader igår och idag är det 28 grader så lite bättre. Imorgon ska det regna och vara lite svalare.
Inte länge kvar nu. 54 till 70 timmar.
Jag vet att 2020 fick inte hotellen i Shanghai inte ha AC på. Fram till maj 2020 som tur var. Detta för att viruset inte skulle spridas genom ventilationssystemet. Så kanske det är därför.
 

Glenn E

Medlem
Nu fick jag veta luftkonditioneringen är avstängd och jag skulle få någonting annat.
Nu kom min Taobao leverans:)
Det passar bra när det är så varmt. 28 grader på rummet nu. Hoppas det kan sjunka lite till snart. Det kanske bara är 2 dygn kvar nu:)
6FDEF734-14DF-48CE-A865-835D47344D5F.jpeg
 

Maja

Medlem
Kan bara instämma i hyllningskören och säga att det har varit väldigt intressant att få ta del av din erfarenhet och denna karantän.

Kämpa på och hoppas att du snart får komma ut!
 

011430121

Medlem
Trodde att jag aldrig skulle få läsa något som detta på BC.
En sak har pandemin lärt mig, det kommer något som du inte har anat.
@Glenn E jag har läst med intresse, samt skrattat många gånger åt dina inlägg, gå 10 000 steg om dagen i ett hotellrum, ta med Nisses senap till Bullens pilsnerkorv, vistas flera dagar i över 26 graders värme i ett hotellrum.
Man brukar kalla vissa personer vardagshjältar, men det du har överträffat att vara det.

Tack för att du delgav oss detta oförglömliga äventyr.

Jag har beslutat mig med inspiration från din rapport att prova Nisses senap nästa gång jag kommer till Göteborg.
 
Toppen