Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

J1981

Medlem
Ren SAS bonus resa. Två legs, olika bokningsklass. Båda finns poängplatser på online när man söker separat.
Agenten kan inte boka dom i olika klasser. HUCA eller finns det såna begränsningar i systemet?
 
Ringde in idag, tänkte höra om resa till Cancun i mars. Ena vägen syntes i United och andra via Air Canada, men SAS såg ingen.

Edit: Provade nu att ringa in och testa ZNZ (Zanzibar). Resor syntes på både United och AC, men ingen träff hos SAS, trots att han även provade att söka sträcka för sträcka.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Har bokat Business för familjen med Turkish.

Försöker via SAS Classic sidan att välja säten. Men så här ser det ut på alla seat maps:
upload_2021-9-14_17-4-38.png


Någon som kan sprida lite ljus över detta? Kan tyvärr ej kolla bokningen på Turkish egen sida.
Sama problem stöter jag på när jag försöker boka specialkost (gluten).
 

TP12

Medlem
Har bokat Business för familjen med Turkish.

Försöker via SAS Classic sidan att välja säten. Men så här ser det ut på alla seat maps:
Visa bifogad bild 121287

Någon som kan sprida lite ljus över detta? Kan tyvärr ej kolla bokningen på Turkish egen sida.
Sama problem stöter jag på när jag försöker boka specialkost (gluten).

Fick exakt samma gällande en bokning åt min syster och hennes familj. Löste sig via Turkish app.

edit: Även i det fallet var det resa till DXB.
 

Davvelavve

Medlem
Får man lounge access på bonusresor och vissa ben är i ekonomi? Har fattat att incheckat är det längsta benet som avgör antal incheckade. Tänker på positionsflyg i ekonomi, då är det ju gött att ha tillgången till loungen.
 

JacobGBG

Medlem
Får man lounge access på bonusresor och vissa ben är i ekonomi? Har fattat att incheckat är det längsta benet som avgör antal incheckade. Tänker på positionsflyg i ekonomi, då är det ju gött att ha tillgången till loungen.

Tumregeln är att du får loungeaccess på den flygplats från vilket du reser ifrån med en premium class flight.

Vissa lounger har en liten obskyrare tillträdesregel att det räcker att ha en applicerbar businessflight samma dag, tror däremot denna företelse har blivit riktigt sällsynt de senaste åren.
 

Davvelavve

Medlem
Tumregeln är att du får loungeaccess på den flygplats från vilket du reser ifrån med en premium class flight.

Vissa lounger har en liten obskyrare tillträdesregel att det räcker att ha en applicerbar businessflight samma dag, tror däremot denna företelse har blivit riktigt sällsynt de senaste åren.
Intressant, agenten sa nämligen att man har tillträde. :D
 

JacobGBG

Medlem
Fick exakt samma gällande en bokning åt min syster och hennes familj. Löste sig via Turkish app.

edit: Även i det fallet var det resa till DXB.

Vad gör Turkish app för skillnad? Antar att den lyfter mot samma datasystem som Turkish hemsida.

Har laddar ned den nu men upplever samma problem
 
Toppen