Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

stare

Medlem
Har brytdatum 1 Aug för mit EBS. Har status Silver idag, alla statusmil 0 ställt. Skall strax börja resa igen. Om jag uppgraderar från AMEX Premium till Elite nu i September, när kommer de 20k statuspoängen in på EB kontot ungefär? Villkor att man betalar hela årsavgiften direkt?
 

palmen

Moderator
Har brytdatum 1 Aug för mit EBS. Har status Silver idag, alla statusmil 0 ställt. Skall strax börja resa igen. Om jag uppgraderar från AMEX Premium till Elite nu i September, när kommer de 20k statuspoängen in på EB kontot ungefär? Villkor att man betalar hela årsavgiften direkt?
De brukar komma inom en månad. Säger du upp kortet direkt efter poängen kommit lär de dock dras tillbaka. Du kan välja att betala månadsvis eller årsvis.
 

palmen

Moderator
Tack, alla AMEX kort kan man väl säga upp närsom, inga bindningstider?
Ja, men du kommer eventuellt att få signup och andra bonusar tillbakadragna om du säger upp det direkt. Sådant beteende är inte önskvärt från Amex och de kommer sätta stopp för det om det missbrukas.
 

stare

Medlem
Ja, men du kommer eventuellt att få signup och andra bonusar tillbakadragna om du säger upp det direkt. Sådant beteende är inte önskvärt från Amex och de kommer sätta stopp för det om det missbrukas.
Nej, givetvis inte. Är ju lite försiktig att binda upp mig årsvis för massa årsavgifter map pandemiin och annat elände...
 

MLG55

Medlem
Blev lite snopen i år då mina 20K statuspoäng alltid har kommit i början av oktober, men denna gång satte AMEX in dem 30 September.
Kontot nollställdes den 1 oktober :(
Min Kvalificeringsperiod är 2021-10-01 - 2022-09-30
Om de sätter in de nya poängen nästa år i oktober så missar jag mitt guld då jag under året kommer få ytterligare 32000 Statuspoäng.

Finns det nåt man kan göra för att få poängen på rätt sida av min gräns?
 

Canadien

Medlem
Finns det nåt man kan göra för att få poängen på rätt sida av min gräns?

Ring AMEX, inte säkert att de kan göra något men börja där. Det här är anledningen till att man alltid ska försöka ha ett par månaders marginal, men det är ju inte lätt för gemene man att veta att det kan bli på detta sätt.
 

MLG55

Medlem
Ring AMEX, inte säkert att de kan göra något men börja där. Det här är anledningen till att man alltid ska försöka ha ett par månaders marginal, men det är ju inte lätt för gemene man att veta att det kan bli på detta sätt.
Får antagligen bli så, ville kolla med er experter först :)
 
Blev lite snopen i år då mina 20K statuspoäng alltid har kommit i början av oktober, men denna gång satte AMEX in dem 30 September.
Kontot nollställdes den 1 oktober :(
Min Kvalificeringsperiod är 2021-10-01 - 2022-09-30
Om de sätter in de nya poängen nästa år i oktober så missar jag mitt guld då jag under året kommer få ytterligare 32000 Statuspoäng.

Finns det nåt man kan göra för att få poängen på rätt sida av min gräns?
41b60359a6497ebb11a657f9eef60ec6.jpg


Om du får Statuspoängen på olika intjäningsperioder, garanteras EBS då?
 
Toppen