Senaste nytt

Svårt att komma i kontakt med Uber

Tonton

Medlem
Var i Polen för några dagar sedan och gjorde diverse korta Uber resor för mellan 10-20 PLN på några få kilometer på runt 10 min styck. Döm om min extrema förvåning om när en av resorna i efterhand visat sig "vara" 64 kilometer kors och tvärs över hela staden och varat i två timmar och fyrtio minuter och kostat 229 PLN. Priset från början var 10PLN. Har inlett kontakt med Uber nu. Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?

Jag brukar få svar inom några timmar efter inledd kontakt - Mestadels positiv respons. Förhoppningsvis ska du inte ha några problem :)
 

Elias

Medlem
Var i Polen för några dagar sedan och gjorde diverse korta Uber resor för mellan 10-20 PLN på några få kilometer på runt 10 min styck. Döm om min extrema förvåning om när en av resorna i efterhand visat sig "vara" 64 kilometer kors och tvärs över hela staden och varat i två timmar och fyrtio minuter och kostat 229 PLN. Priset från början var 10PLN. Har inlett kontakt med Uber nu. Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?
Mycket nöjd med Ubers svar! Åtgärdat med återbetalningen samt "taken the appropriate steps with the driver"
 

Hachans

Medlem
Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.

Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.

Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.

Så bara en heads up till er!
 

igelkotten

Medlem
Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.

Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.

Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.

Så bara en heads up till er!

Hur blev du sanktionerad? Avstängd?
 
Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.

Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.

Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.

Så bara en heads up till er!
Men dom har inga krav på att man som passagerare måste ha munskydd. Jag åker med dom titt som tätt här i Sthlm.
Vad bestod denna sanktionen utav?
 
Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.

Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.

Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.

Så bara en heads up till er!
Liknade hände mig i Split. En Uberförare avbokade en accepterad körning efter 10 sekunder av anledningen att jag inte bar munskydd. Bilen var 5 min bort så omöjligt att han skulle kunnat se mig. Och jag var väldigt noga med munskyddet under alla resor. Ändå blev jag blockad från att boka en ny resa innan jag tagit en bild med munskydd på och laddat upp i appen. Galet.
 

Hachans

Medlem
Hur blev du sanktionerad? Avstängd?

Nej, men jag måste numera ta en selfie som skickas till Uber innan jag får en bil varje gång, och hot om att nästa gång någon rapporterar mig så blir jag avstängd. För en som är så anal med masken som jag är så känns det sådär kul.

Men dom har inga krav på att man som passagerare måste ha munskydd. Jag åker med dom titt som tätt här i Sthlm.
Vad bestod denna sanktionen utav?

Det var utomlands, det glömde jag nämna, Mexiko närmare bestämt. Uber är väldigt strikta med masken här vilket jag helt klart köper, särskilt när semaforo står i rött som den gör nu på så många håll. Och självklart ska förare också känna sig säkra, men det blir konstigt när de som hämnd för dåligt omdöme rapporterar kunderna utan någon annan anledning än att de blev sura för ett dåligt omdöme.
 
Toppen