Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

BAM054

Medlem
Sorgligt att bemötandet och kunskaperna hos SAS kundtjänst är så otroligt varierande.
Jag har själv blivit waitlistad vid mina senaste två awardbokningar med Turkish airlines.
Efter några dagar har statusen ändrats till bekräftad.

@Tonton har skrivit om detta fenomen:

Vissa awards (jag har primärt märkt det med ET och TK) har waitlist. Det går således inte att bekräfta biljetterna direkt och därför inte heller att boka med onlineverktyget - trots att du ser tillgänglighet där.

Om man hittar rätt person i Tallin så kan de göra bokningen åt dig, med vissa segment waitlisted. Man får då snällt vänta några dagar och hoppas på det bästa. Jag har haft säkerligen ett dussintal sådana awardbokningar - i ca 80% av fallen har jag fått platsen tillslut. En gång så gick Tallinn till och med så långt att de ringde aktuellt flygbolag för att få den bekräftat.


Såhär ser mailen ut när man får beskedet från SAS:
 

Båtens

Medlem
Någon som vet ifall SAS hemsida och app visar fel stolsnummer och rad ifall man bokat Bonusbiljett med Star Alliance för en del flighter.

Jag fick hjälp att boka Turkish och för tre av fyra flighter står det fel stolsnummer. Exempel för TK Boeing 777-300ER så bad jag kundtjänst att boka 4A och 4B men på bokningen står det 3A och 4D eller är det något annat som kan ha blivit fel?

upload_2021-8-17_17-49-0.png
 

ekf

Medlem
Någon som vet ifall SAS hemsida och app visar fel stolsnummer och rad ifall man bokat Bonusbiljett med Star Alliance för en del flighter.

Jag fick hjälp att boka Turkish och för tre av fyra flighter står det fel stolsnummer. Exempel för TK Boeing 777-300ER så bad jag kundtjänst att boka 4A och 4B men på bokningen står det 3A och 4D eller är det något annat som kan ha blivit fel?

Visa bifogad bild 120528
Har du kollat på checkmytrip?
 

palmen

Moderator
Någon som vet ifall SAS hemsida och app visar fel stolsnummer och rad ifall man bokat Bonusbiljett med Star Alliance för en del flighter.

Jag fick hjälp att boka Turkish och för tre av fyra flighter står det fel stolsnummer. Exempel för TK Boeing 777-300ER så bad jag kundtjänst att boka 4A och 4B men på bokningen står det 3A och 4D eller är det något annat som kan ha blivit fel?

Visa bifogad bild 120528
Bilden verkar vara från sestguru? Vad har det med saken att göra?
Kan mycket möjligt vara så att sas hemsida/app visar ett plan med en config när det är ett annat plan och config som planeras, då kan det bli rätt snett.
Vad säger Turkish egen sida att det ska vara för plan och config på flygningen? Det borde vara den säkraste källan att titta på.
 

Båtens

Medlem
Bilden verkar vara från sestguru? Vad har det med saken att göra?
Kan mycket möjligt vara så att sas hemsida/app visar ett plan med en config när det är ett annat plan och config som planeras, då kan det bli rätt snett.
Vad säger Turkish egen sida att det ska vara för plan och config på flygningen? Det borde vara den säkraste källan att titta på.

Både SAS och Turkish egna sida säger att de ska flyga med Boeing 777-300ER Wide-body. Turkish har väl bara en config på den kärran? La till en bild från sestguru så ni skulle se seat map för planet (även om jag vet att de flesta här klickar fram det snabbt på egen hand). Får väl ringa SAS imorgon igen och fråga vad som har hänt. Förhoppningsvis är det inga problem att ändra platser i efterhand.
 

JohnR

Medlem
Hej,

Försöker boka en envägsresa för tre passagerare via Eurononus. ORD-ARN.
Tyvärr finns bara två platser tillgängliga på mitt datum.
Kan jag lägga till ytterligare en passagerare till en befintlig bokning om det dyker upp platser?, Om ja, vi nätet eller bara via kundjänst?

(Kan tillägga att jag kan inte ha det på två bokningar då 2 passagerare är barn...)
 

JacobGBG

Medlem
Hej,

Försöker boka en envägsresa för tre passagerare via Eurononus. ORD-ARN.
Tyvärr finns bara två platser tillgängliga på mitt datum.
Kan jag lägga till ytterligare en passagerare till en befintlig bokning om det dyker upp platser?, Om ja, vi nätet eller bara via kundjänst?

Nej, du måste isf avboka och boka med den tillkomna platsen, ingen garanti att de cancellerade 2 platserna går tillbaka till poolen.

Kan i de flesta fall via nätet för SAS EB, men har man pillat på den i någon form så är det nästan garanterat att du måste ringa kundtjänst.
 
Både SAS och Turkish egna sida säger att de ska flyga med Boeing 777-300ER Wide-body. Turkish har väl bara en config på den kärran? La till en bild från sestguru så ni skulle se seat map för planet (även om jag vet att de flesta här klickar fram det snabbt på egen hand). Får väl ringa SAS imorgon igen och fråga vad som har hänt. Förhoppningsvis är det inga problem att ändra platser i efterhand.
Har du provat att ändra plats själv?
Mina bokningar - SAS
 
Toppen